خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان لرستان فاقد شبکه آب‌رسانی هستند

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۷۸۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان لرسستان فاقد شبکه آب‌رسانی هستند.

علیرضا کاکاوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد، افزود: ۲۸۵۱ روستا در سطح استان داریم که ۱۳۵۷ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

وی اظهار داشت: برای آب‌رسانی این روستاها و همچنین بازسازی خطوط انتقال آب به 920 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در سال جاری تقریباً ۲۷۰ روستای استان آب‌رسانی شده اند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۷۵۳ روستا آب‌رسانی شده‌اند که مایل به کنتورگذاری نبودند.

علیرضا کاکاوند بیان کرد: در حال حاضر ۳۲ میلیون مترمکعب آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در بعضی از نقاط روستایی استان به علت مشکلات فرهنگی که وجود دارد مصرف آب مدیریت نمی‌شود، اظهار داشت: از این مقدار آب تولیدی حدود ۲۴ میلیون مترمکعب به فروش می‌رسد که مابقی آن متأسفانه بدون هیچ‌گونه برنامه‌ای هدر رفته و از دسترس خارج می‌شود.

مهندس کاکاوند افزود: همچنین در برخی روستاها نیز اشتراک کنتور گرفته نشده و این به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان افزود: برای جلوگیری و هدر رفت آب در این شرکت اقدامات اساسی صورت گرفته و با انشعابات غیرمجاز برخورد می‌شود. 

وی با بیان اینکه همچنین از آبیاری باغات و مزارع با آب شرب جلوگیری به عمل می‌آید، تصریح کرد: فرسوده بودن تاسیسات آبرسانی به روستاها از مشکلات این شرکت است، چرا که بیش از ۸۰ درصد آنها عمری بالای ۳۰ سال دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز