خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان خبرداد:

الویت اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تامین آب شرب، سالم و پایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۹۵

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به اینکه ۹۰۵ روستا دراستان زنجان وجود دارد گفت: از این تعداد ۵۴۵ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارد.

زنجان ایلنا: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: ۱۱ مجتمع آب رسانی عظیم در حال بهره برداری است که با تامین منابع مالی مطلوب در آینده به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا کابلی دیروز(۱۲ابانماه) طی نشست و بازدید خبری از مجتمع غواصان دریا دل زنجان در جمع خبرنگاران گفت: ‌ مجموع خانوارهای روستاهای تحت پوشش شرکت اب وفاضلاب روستای استان زنجان ۸۴ هزار و ۵۲۸ خانوار است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع ۷۲ مجتمع به منظور آب ‌رسانی به روستا‌ها در استان زنجان ایجاد شده است اظهار کرد: از این تعداد مجتمع آبی حدود ۱۱ مجتمع آب رسانی به بهره‌برداری کامل رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در ادامه گفت: ۱۱ مجتمع بهره‌برداری شده و در مجموع ۳۶ روستا در استان زنجان تحت پوشش تامین منابع آبی دارد و همچنین ۱۱ باب مجتمع آب‌ رسانی بزرگ هم در استان وجود دارد که در صورت بهره برداری با تامین اعتبار ویژه هر یک از این مجتمع‌ها بیش از ۲۰ روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد.

کابلی در ادامه با تاکید بر الویت اصلی شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تامین منابع آبی شرب سالم پایدار برای روستاهای استان زنجان گفت: با بهره برداری این ۱۱ مجتمع که وارد مدار می‌شود ۱۲۵ روستا تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

کابلی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: برای بهره‌برداری این مجتمع‌ها ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تعداد چاه‌های موجود در استان زنجان را ۳۴۲ حلقه برشمرد و گفت: در مجموع ۳۲۹ چشمه و ۱۶۷ قنات نیز در استان زنجان وجود دارد که در تامین آب روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابلی با بیان اینکه عمده منابع تامین آب مورد نیاز روستا‌ها قنات و چشمه است که این منابع نیز تحت تاثیر عوامل جوی قرار دارند افزود: با کمبود بارندگی با بحران جدی آب مواجه می‌شویم.

وی در ادامه با یاد آوری تعداد مخازن ذخیره آب در استان زنجان را ۷۳۸ باب گفت: حجم این مخازن ذخیره آب ۸۴ هزار و ۷۹۱ متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با برشماری تعداد روستاهای غیر تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب روستایی گفت: ۲۰ روستای استان زنجان در این طرح بودند به شدت دچار بحران بی‌آبی بودند که مشکلات آن‌ها نیز برطرف شده است.

کابلی همچنین گفت: در این راستا برای تامین آب شرب این روستا‌ها ۴،۵ میلیارد تومان اعتبارمورد نیاز در این زمینه است.

این مقام مسئول در زنجان با بیان اینکه مدیریت آبرسانی در روستا‌ها مطلوب است افزود: تامین آب شرب سالم جزو، وظایف شرکت آب وفاضلاب روستایی استان است.

وی اطلاع رسانی وفرهنگسازی در زمینه نحوه مدیریت مصرف بهینه آب را دراستان زنجان مهم ارزیابی کرد وگفت: نقش مردم در حل بحران کم آبی دارای اهمیت اساسی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه درصدد برخورد جدی با انشعابات غیر مجاز در روستا‌ها هستیم تاکید کرد: هدف اصلی در اجرای این طح پیشگیری برای افزایش دبی آب در روستا‌ها هست.

کابلی با اشاره به ایده‌های نوین در مشارکت‌های مردمی در این زمینه گفت: بزودی شاهد راه اندازی مشاورین خیر در این راستا در استان خواهیم بود.

وی در پایان با تاکید بر تامین اعتبارات در راستای مقابله با بحران‌های کم آبی در استان خاطر نشان کرد: ایجاد، احداثو تکمیل پروژه‌های نیمه تمام طرح‌های آب و فاضلاب روستایی استان با مبنای پژوهشی قبل از ایجاد هر زیر ساخت دیگر در الویت اجرایی استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز