خبرگزاری کار ایران

داوطلب نمایندگی مجلس مطرح کرد:

نخبگان توسعه را پایدار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۷۸۶

یک داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه یک مسیر پر مخاطره است و نخبگان می‌توانند توسعه را پایدار کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، تریبون آزاد انتخاباتی شامگاه سه شنبه با پرسش و پاسخ صریح، شفاف و چالشی دانشجویان از داوطلبان مطرح نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دانشگاه لرستان برگزار شد.

علیمراد صفری احمدوند کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حلقه گمشده لرستان در توسعه، تخصص و نیروی فنی مهندسی است، اظهار داشت: توسعه یک مسیر پر مخاطره است و در این مسیر  به مدیرانی مجرب،تخصصی و با تجربه نیاز است.

وی اظهار داشت: نکته مهم توسعه پایدار منابع انسانی دارای آگاهی و دانایی در بحث توسعه است و این توسعه نیاز به خلاقیت و تولید علم دارد و زمانی می‌توانیم توسعه پایدار داشته باشیم که علمی به روز داشته باشیم.

وی با بیان جمله معروف امام خمینی که مبدا تمام تحولات دانشگاه‌ها هستند افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با حضور دانشجویان و نخبگان مفید است و می تواند تغییر و تحول در نگرش مردم ایجاد کند تا تغییر پذیر باشیم و تغییر ایجاد کنیم.

 وی تاکید کرد: می‌بایست اندیشه‌های نو و خلاقیت و فروشنده ایده باشیم و از وجود نخبگان و خواص جامعه کمک بگیریم و حرف اول و آخر را خودمان نزنیم و شعار من این است که عقل دو نفر از یک نفر بهتر است و اگر ما کار گروهی، اجماع، تخصص و خرد جمعی را دخیل کردیم پیروز می شویم.           

وی در پاسخ یکی از دانشجویان دانشگاه لرستان در خصوص وابستگی سیاسی وی به احزاب بیان داشت: به احزاب وابسته نیستم و نگرش من مردم گرایی و حامی دولت است متعلق به هیچ حزب و جریان سیاسی نیستم و خودم یک جریان متعلق به خودم دارم و آن هم جریان دانش بنیان است که تمام سیاسیون زیر گروه سیاست مبتنی بر دانش و علم  هستند.

وی با تشبیه نماینده، بدنه جامعه و حکومت به یک پل بیان داشت: پل می بایست بین دو ستون و دهنه سالم قرار داشته باشد و نماینده موفق پل ارتباطی بین دولت و مردم است و هر کس نتواند با دولت کنار بیاید، نمی‌تواند بین جامعه و دولت ارتباط موثر برقرار کند.

صفری احمدوند افزود: ما از 18 نماینده‌ای که در این ادوار از خرم آباد و 81 نماینده که از استان لرستان به مجلس  فرستادیم درصد بسیار کمی از نیروهای فنی مهندسی را به مجلس فرستاده ایم در حالی که در استان های همجوار و کشورهایی که به عنوان غول صنعت جهان شناخته می شوند معمولا مجلس و شورای راهبردی و مجلس سنا بالای 70 درصد نیروی فنی مهندسی هستند ولی ما از 81 نماینده لرستان کمتر از 10 درصد نیروی فنی مهندسی هستند.

عملکرد برخی نمایندگان لرستان در پیگیری مطالبات به حق استان نامناسب است
این کاندیدای نمایندگی مجلس دهم با انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان دوره های قبل لرستان در مجلس اظهار داشت: لرستان نه تنها نتوانست مطالبات خود را از خسارات وارد شده به این استان در زمان جنگ بگیرد، تاکنون خسارت‌های وارد شده به این استان را که ناشی از ریزگردها است نیز نتوانسته مطالبه کند.

وی با بیان اینکه استان‌های همجوار ما در تابستان سالجاری سهم خود را از این خسارات دریافت کردند، اظهار داشت: استان ایلام یک سوم لرستان جنگل بلوط دارد و 8 هزار میلیارد تومان اعتبار در این خصوص جذب کرده است در حالی که لرستان 700 میلیون تومان اعتبار جذب کرده است. 

فتنه 88
وی در پاسخ یکی از دانشجویان دانشگاه لرستان در خصوص اینکه نظرتان در مورد فتنه 88 چیست، افزود: فتنه 88 فتنه ای بود که توسط دشمن در خاک میهن کاملا طراحی شد و عده ای توسط توسط دلارهای آمریکایی می خواستند بلوا ایجاد کنند که با هوشیاری شخص مقام معظم رهبری و سربازان گمنام امام زمان (عج)کشف شد و این فتنه نقش برآب شد.

وی تصریح کرد: در لوای این فتنه خیلی از عزیزان و بزرگان در این دام گرفتار شدند و من تا زمانی منتظر بودم اشخاصی از این قضیه اظهار پشیمانی کنند و بگویند ما شریک این کارها نیستم ولی پس از غائله روز عاشورا که دل هر انسان آزاده ای را آزار می داد، اگر واقعا کسی به روند انتخابات اعتراض دارد به خیمه امام حسین(ع) چه کاری دارد و باید این افراد از این فاجعه سریعا بیزاری می جستند.

 وی با بیان اینکه موضوع توجه به طایفه‌گرایی موجب شده که نمایندگان ناتوان به مجلس شورای اسلامی راه یابند، اظهار داشت: از مردم می‌خواهم عقلانیت را سرلوحه کارها قرار دهند، من در سخنرانی‌ها در جمع دوستان گفته ام که دوران غوغا سالاری و طایفه بازی و شام دادن ها را کنار بگذارید و دیگر باید از طایفه بازی بیرون بیاییم.

لرستان نیازمند توسعه متوازن است
وی افزود: برای پیشرفت استان در بحث اقتصادی از بین دامداری ،گردشگری، کشاورزی و صنعت و... همه مهم هستند و در استان همه این ها را داریم جنگل، کوه، دشت، نفت گاز، معادن زیر زمینی و معادن رو زمینی داریم. در معادن هوایی که استان ترمینال است و در بخش کشاورزی بهترین جایگاه را داریم چون آب و زمین داریم در بحث صنعت، معادن و منابع خدادادی را داریم.

صفری احمدوند گفت: باید در اولین قدم به دنبال توسعه پایدار برویم و باید استفاده از نیروهای فنی مهندسی و کار گروه های فنی که می توانند در دنیا حرف برای گفتن دارند را جذب کنیم  به عنوان مثال ما در بحث کشاورزی از این آبی که داریم چه استفاده ای می کنیم .

وی با بیان اینکه دانشجویان، نخبگان و اندیشمندان دارای پتانسیل و قدرت فراوانی هستند افزود: من یک صحبتی با یک فرد در خاور دور داشتم که می گفت اگر در کشورهای خاور دور فردی نخبه و آگاه تمام سعی و تلاش خود را می‌کند تا بتواند آگاهی به مردم بدهد و سطح علم و دانش و آگاهی اطرافیانش را بالا بیاورد ولی در خاورمیانه اگر نخبگان ،خواص و اندیشمندان مسئله ای را ببینند که توده های مردم دارند تصمیم خودشان را می گیرند، نخبگان خودشان را به خواب می‌زنند و در این تصمیم گیری که ممکن است اشتباه باشد دخالت نمی کنند.

وی افزود: ما نه مهارگاز، نه مهار نفت و نه مهار آب داریم و این ها می توانند باعث اشتغال زایی شود ولی چون کسی نمی داند چگونه طراحی کند این ها از بین می رود و ما افراد بسیار متخصصی داریم که گوشه نشین هستند و از آنها استفاده نمی شود.

وی در پاسخ فرق توسعه و صنعت در چیست، گفت: توسعه باید ملموس باشد، توسعه مرحله اول رسیدن به اقتصاد نوین است .

 وی با بیان اینکه پیشرفت باید در سطح کلان تعریف شود افزود: سر بودن و برتری داشتن نسبت به دیگران پیشرفت است و ما باید از سیستم های مولتی پرپوس و سیستم های چندکاره استفاده کنیم و فقط به دنبال کارخانه هایی که متعلق به دهه 50 و 60 است نباشیم در حالی که باید به دنبال احیای این کارخانه ها با سیستم های جدید و به روز باشیم و آنها را تغییر کاربری دهیم .

به گزارش ایلنا، کارنامه مدیریتی و اجرایی علیمراد صفری احمدوند، حدود 11 سال هیات مدیره مخابرات استان لرستان، 3 سال مدیریت توسعه و مهندسی لرستان ،2 سال به عنوان مدیر شبکه دیتا و موبایل استان، 4 سال رئیس اداره خطوط استان، 5 سال مدیر نصب تجهیزات مخابراتی استان، مدیر پروژه های پر ظرفیت و کم ظرفیت استان، مدیر GSMWM ،علاوه بر کار تدریس و کار در مخابرات کتاب هایی در ضمینه الکترونیک و الکترونیک صنعتی را به چاپ رسانده است.

در مباحث علمی مخترع  5 دستگاه که مهم ترین آنها ردیابی لیرزی میدان مغناطیسی در ارتباط با پیش بینی زلزله است، در سال 1388 به عنوان چهره علمی برتر سال در کشور ،در سال 1387 به عنوان مبتکر و مخترع نمونه ، در سال 1389 در جشنواره نوآوری و شکوفایی بنیاد ملی نخبگان از بین2600 مخترع یکی از مخترعان برگزیده  که موفق به کسب جواز ورود به بنیاد ملی نخبگان و به عنوان نخبه سطح سه کشور انتخاب شد.

 در سال 1390 در جشنواره بین المللی کره جنوبی مدال طلا و جایزه ویژه اختراعات را به دست آورد و عضو انجمن مخترعان ایران است.  

پرسمان دانشجویی با نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های خرم آباد و چگنی  در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد که در این همایش نمایندگان تشکل های دانشجوی به نمایندگی از دانشجویان در جایگاه پرسشگر سوالات خود را از کاندیداها پرسیدند و هر نامزد ۳۰ دقیقه زمان برای پاسخ به این سوالات در اختیار داشت. 

علیمراد صفری احمدوند با پاسخ به سئوالات مطرح شده مورد تشویق و حمایت دانشجویان و نخبگان قرار گرفت.

برنامه تریبون آزاد انتخاباتی از سوی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان برگزار شد که در آن نمایندگان تشکلات دانشجویان و فعالان سیاسی این دانشگاه سوالات خود را از کاندیداهای مجلس دهم پرسش کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز