خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات لرستان:

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات‌مجلس دهم رشد چشمگیری داشته است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۵۶۳

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس دهم در مقایسه با دوره قبل رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، سید سعید شاهرخی در نشست‌خبری با اشاره به اینکه افزایش داوطلبان ثبت نام کننده در انتخابات مجلس دهم نشانه دهنده رشد شور و شعور انتخاباتی است، افزود:ثبت نام داوطلبان دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامیرشد 88درصدی نسبت به دوره قبلی داشته است. 

وی با اشاره به اینکه این میزان نسبت به دوره قبل با 164 نفر افزایش رشد 88 درصدی داشته است،گفت:در این دوره 87 نفر در حوزه خرم آباد و دوره چگنی با رشد 100 درصد نسبت به دوره قبل ، دربروجرد 58 نفر بارشد 76 درصد ،در کوهدشت و رومشکان 49 نفر با رشد 188 درصد ،الیگودرز17 نفر با رشد 31درصد ، دورود و ازنا 47 نفر با رشد 96 درصد ،سلسله و دلفان 36 نفر با رشد 18 درصدو پلدختر 14 نفر با رشد منفی نسبت به دوره قبل ثبت نام کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستانبا اشاره به تعداد داوطلبان ثبت‌نامی لرستان در انتخابات مجلس، اظهار داشت: در مجموع 308 نفر در حوزه‌های اصلی ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان رشد نوید خوبی را می‌دهد که انتخاباتی پر شور و حداکثری را در استان رقم بزنیم. 

شاهرخی ضمن بیان اینکه بیشترین رشد ثبت نام را در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان داشتیم،عنوان کرد: در این زمینه 188 درصد رشد ثبت‌نامی نسبت به دوره نهم مجلس شورای اسلامی داشتیم.

وی با اشاره به رشد 100درصدی ثبت نام داوطلبان نسبت به دوره نهم در حوزه انتخابیه خرم آباد، یادآور شد: در حوزه انتخابیه دلفان و سللسه 100 درصد رشد ثبت نامی داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به رده سنی دواطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان ،افزود: رده سنی 40تا 50با ثبت نام 139 نفر بیشترین فراوانی را داشتند.

شاهرخی بیان داشت: حداقل30 و حداکثر 66 سال سن ثبت‌نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: در این دوره 20 داوطلب زن ثبت نام کردند که از رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به دور قبل برخوردار بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه در خرم آباد 7 داوطلب زن ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: در بروجرد 4 نفر، کوهدشت 4 نفر، دورود و ازنا 3 نفر، الیگودرز و حوزه انتخابیه دلفان و سلسله نیز هر کدام یک نفر ثبت‌نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به میزان تحصیلات داوطلبان ثبت‌نامی، تصریح کرد: در مقطع لیسانس 17 نفر، در مقطع فوق لیسانس231 نفر، دکتری 52نفر و تحصیلات حوزه نیز 8 نفر ثبت‌نام کردند که در این دوره داوطلبان ثبت‌نامی با مدرک تحصیلی دکتری 126درصد رشد داشته است.

شاهرخی با بیان اینکه در استان پیش‌بینی فرمانداران این بوده که هزار و 444 شعبه اخذ رای در استان داشته باشیم، اظهار داشت: افراد برگزار کننده انتخابات در لرستان نیز بیش از 22هزار نفر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان ثبت نامی مجلس خبرگان رهبری در لرستان، بیان کرد: در این زمینه19 نفر برای کسب دو کرسی مجلس خبرگان‌رهبری ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: از این تعداد 5 نفر در خارج از استان و مابقی در داخل استان لرستان ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز