خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان،

باغ تاریخی " گلستان " خرم‌آباد بعد از ۶۳ سال نابودی، دوباره احیاء می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۶۲

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: باغ تاریخی گلستان در محوطه قلعه فلک‌الافلاک شهر خرم‌آباد، حدود ۶۳ سال پس از نابودی، دوباره احیا و بهسازی می‌شود.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: باغ تاریخی گلستان در محوطه قلعه فلک‌الافلاک شهر خرم‌آباد، حدود ۶۳ سال پس از نابودی، دوباره احیا و به‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از خرم آباد، " سیدقاسم قربانی " افزود: این باغ بزرگ و تاریخی مشتمل بر یک هکتار اراضی سرسبز، درختان کهن‌سال و چشمه‌سارهای زیبا و چشم‌نواز در مرکز شهر خرم‌آباد است.

وی با اشاره به این که تغییر کاربری و احداثبرخی واحدهای اداری موجب تغییر وضعیت این باغ زیبای تاریخی در این شهر شده، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۵۰ درصد عملیات احیاء و بهسازی این باغ بزرگ و زیبای تاریخیدر شهر خرم‌آباد انجام شده است.

" قربانی " با اشاره به تخریب برخی ساختمان‌های اداری موجود در این محوطه و تخلیه ساختمان‌های موجود در محوطه‌ی باغ و حریم قلعه، گفت: برای اجرای این طرح تا کنون ۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: برای اجرای کامل و بهره‌برداری از طرح احیای باغ گلستان، حدود ۳ میلیارد ریال اعتبار دیگر هزینه خواهد شد.

به گفته وی‌، بر اساس برنامه پیش‌بینی شده و زمان یک ساله برای اجرای این طرح، باغ گلستان خرم‌آباد در سال آینده به صورت کامل احیا و مورد استفاده در حوزه گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی خواهد بود.

قابل ذکر است عمارت و باغ گلستان در دوره قاجار به عنوان مقر و محل زندگی حاکم لرستان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز