خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان؛

جامعه به تدریج و آرام آرام آسیب فرزند کمتر را می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۸۴۹

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه مقاومت در حوزه جوانی جمعیت زیاد است، گفت: جامعه و خانواده‌ها به تدریج و آرام آرام آسیب فرزند کمتر را می‌بینند.

به گزارش ایلنا، فریبا ولی‌پوری در نشست « بانوان فاطمی، رهروان حاج قاسم» که باحضور دانشجویان دختر مراکز آموزش علمی کاربردی خرم‌آباد در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه نگرانی و بحران امروز بحران جمعیت است، گفت: بر خلاف برخی اظهار نظرها که اقتصاد را عامل بحران جمعیت عنوان می‌کنند، به نظر می‌رسد نقش فرهنگی در قضیه پررنگ تر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: وقتی بیشترین آمار فرزند آوری مربوط به سیستان و بلوچستان است یا در همین استان خودمان بیشترین تولد در نه ماهه اول سال جاری مربوط به رومشکان است، موید این مطلب است که ریشه کاهش جمعیت در کشور فرهنگی و نه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه بحران و چاله جمعیتی در کشور یک پنجره چهار ساله است که پایان آن سال ۱۴۰۶ است، خاطر نشان کرد: ۱۴۰۶ پایان فرزند آوری متولدین دهه ۶۰ است که ۱۸ میلیون نفر هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: متاسفانه ما در حالی به سیاست تک فرزندی محکوم شدیم که همسایگان ما روند رو به رشدی در حوزه جمعیت دارند.

ولی پوری اظهار کرد : در صورتی که رشد جمعیت در کشور اتفاق نیفتد ما برای تامین نیروی انسانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: هر چند قانون فرزندآوری ابلاغ شده و در حال اجرا است اما تا زمانی که اقناع فرهنگی اتفاق نیفتاد ما در حوزه فرزند آوری مشکل داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر به ازای هر یک نفر سالمند ۹ نفر نیروی جوان برای ارائه خدمت وجود دارد، گفت: اما اگر روند رشد جمعیت به همین منوال باشد ۳۰ سال آینده به ازای هر ۹ سالمند یک نیروی جوان برای مراقبت از او داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز