خبرگزاری کار ایران

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

احیای گفتمان زن و خانواده رویکرد کانون‌های تخصصی خواهران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۳۵۴

مدیرستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: رویکرد مهم این کانون‌ها، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری، الگوسازی و تقویت شبکه‌های بانوان مسجدی است.

به گزارش ایلنا، محمد چگنی‌نژاد، در نخستین همایش آموزشی کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران استان، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری درباره جایگاه و وظایف زن تراز انقلاب اسلامی اقدام به تاسیس و راه‌اندازی کانون‌های تخصصی خواهران کرده است.

 وی افزود: در این راستا در استان لرستان تاکنون 37 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران راه اندازی شده است.

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان به اهداف برگزاری این دوره اشاره کرد و تاکید کرد: تبین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری، الگوسازی و انتقال تجربه‌ها و تقویت شبکه‌های بانوان مسجدی و ارتقای سطح توانمندی از جمله اهداف برگزاری این رویداد آموزشی است.

چگنی‌نژاد ادامه داد: این طرح در قالب هشت ساعت آموزش به صورت حضوری و غیرحضوری ویژه خواهران که در ماه‌های اخیر مدارک آنها برای راه‌اندازی در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده است، درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه طرح آموزشی خواهران طی سه دوره برگزار می‌شود، ادامه داد: گام دوم این دوره به‌صورت غیرحضوری و متمرکز از طریق سامانه آموزش ستاد کانون‌های مساجد (بچه‌های مسجد) از سوی اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کشور برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: گام سوم دوره به صورت حضوری و متمرکز در تهران با دعوت از مدیران کانون‌های تخصصی خواهران برگزار خواهد شد.

چگنی‌نژاد افزود: آموزش مهارت‌های مدیریت و رهبری در تشکیلات، آشنایی با عرصه‌های حضور اجتماعی زن و راهبردها و راهکارها و آشنایی با نقش زنان در تعالی خانواده از سرفصل‌های محتوایی این دوره آموزشی است.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری خواهران در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان، همچنین به منظور توجه بیشتر به مباحث خانواده‌محوری راه‌اندازی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز