خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

50 درصد جویندگان کار در لرستان فاقد مهارت های شغلی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۷۸۳

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حدود 50 درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت‌های شغلی لازم هستند که بایستی برای ارتقاء مهارت این افراد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گسترش داد.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه در دنیای امروز علم و مهارت لازم و ملزوم همدیگر هستند، اظهار داشت: کثرت دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد در کشور منجر به افزایش فارغ‌التحصیلان شده که بیشتر این افراد فاقد مهارت‌های فنی و شغلی هستند و تمایل به استخدام در بخش دولتی دارند و ظرفیت استخدام در ادارات کشور بسیار محدود است و آموزش های مهارتی برای این افراد جهت جذب در بازار کار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد جویندگان کار در لرستان تحصیلات دانشگاهی دارند، افزود: طی شش ماهه سال جاری بیش از هزار نفر در کاریابی های غیر دولتی سطح استان ثبت نام کرده اند که 484 نفر این افراد زن و 602 نفر مرد می‌باشند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد میانگین سنی افراد جونده کار بین 25 تا 34 سال می باشد که بیش از 50 درصد آنها فاقد مهرات های شغلی و فنی بوده و باید برای کسب مهارت های لازم به مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان مراجعه کنند.

ناصری نیا به فعالیت بیش از 23 کاریابی و مشاوره شغلی غیر دولتی در استان اشاره کرد و گفت : مراکز کاریابی می توانند با رصد بازار کار سهم بالایی در ایجاد اشتغال داشته باشندو با توجه به پایش بازار کار و با هدف ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان به شناسایی فرصت‌های شغلی و تامین نیرو برای بنگاه های اقتصادی استان کمک کنند.

وی در ادامه افزود: در شش ماهه نخست امسال بیش از 400 فرصت شغلی در بخش‌های صنعت ی، کشاورزی و خدمات به دفاتر کاریابی استان معرفی شده که با هماهنگی‌های لازم مراکز کاریابی 334تعداد  نفر در واحدهای اقتصادی لرستان بکار گمارده شده‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه مراکز کاریابی معرفی کارجویان فاقد مهارت به فنی و حرفه‌ای استان را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: با توجه به ههماهنگی های صورت گرفته با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و ظرفیت بسیار خوبی که  در مراکز آموزشی این اد اره کل در سطح استان جهت مهارت افزایی جویندگان کار فاقد مهارت وجود دارد اقدام به راهنمایی و معرفی فارغ التحصیلان دانشگاهی و جویندگان کار با توجه به نیاز خود و بازار کار کردیم.

ناصری نیا یاد آور شد: طی شش ماهه سال جاری مراکز کاریابی استان تعداد 167 جوینده کار را به مراکز فنی و حرفه ای جهت یادگیری و ارتقاء مهارت های شغلی معرفی کرده‌اند.

وی ارتقاء فرهنگ کار و ترویج فرهنگ کار گروهی و جمعی را بعنوان موثرترین عامل ایجاد اشتغال دانست و اظهار داشت: با بستر سازی و ایجاد تغییرات بنیادین در نگرش افراد به مقوله کار و کارآفرینی می‌توان مسائل کلان اقتصادی و اجتماعی موجود را نظیر نرخ بالای بیکاری، وضعیت معیشتی مردم، جایگاه و سهم استان در درآمد و تولید ملی و آسیب‌های اجتماعی را بهبود داده و در نهایت شاهد رشد و توسعه اقبصادی، اجتماعی و فرهنگی شد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی باید با توجه به نیاز بازار کار و ارتباط بخش‌های مختلف اقتصادی با دانشگاه‌ها جهت پویایی و مهارت افزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ایجاد شغل و کارآفرینی تدابیر لازم را انجام دهند و حداقل بتوانند با توجه به مهارت که به دانشجویان ارائه می‌دهند بخشی از آنان را جذب بازار کار کنند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز