خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کار لرستان:

کارآفرینان مهم‌ترین سرمایه‌های توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۴۱۸

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امروز کارآفرینی به عنوان یکی از پیش زمینه‌های توسعه‌یافتگی جوامع، مهم‌ترین سرمایه‌های توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌باشند.

به گزارش ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا در اولین جلسه کانون کارآفرینان برتر رسمی لرستان با بیان اینکه کارآفرینان مهم‌ترین سرمایه‌های توسعه اقتصادی می‌باشند، اظهار داشت: بنابراین اگر به آن‌ها توجه شود بی‌شک مهم‌ترین اهرم توسعه و پیشرفت در جامعه محسوب می‌شوند پس باید در مسیر حمایت و گسترش فرهنگ کارآفرینی تسهیل‌گری کنیم.

وی با تعامل کانون کارآفرینان با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جهت جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: کانون کارآفرینان بایستی با شناسایی افراد خلاق و توانمند، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و با آموزش‌های تخصصی و کارآفرین محور به جوانان جویای کار، روند جذب سرمایه گذاران را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان تسریع کند.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه رسالت کانون کارآفرینان رسالت بسیار مقدسی است، عنوان کرد: در بیشتر مناطق روستایی و عشایری استان بیشتر افراد در حوزه دامداری و کشاورزی مشغول کار و تلاش هستند اما اگر از آن‌ها بپرسید کارتان چیست پاسخ می‌دهند بیکاریم، اینجاست که باید تاکید کنم کار فقط پشت میز نشینی یا با کت و شلوار نگهبانی یک اداره نیست، کار شامل همه اموراتی که در زندگی برای امرار معاش صورت می‌گیرد است و اشتغال در ادارات دولتی را نیز شامل می‌شود.

ناصری نیا به ضعف گفتمان و تعامل در بین دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اشاره کرد و گفت: کانون کارآفرینان ظرفیت‌های و نقاط قوت استان را شناسایی کنند و به سرمایه گذاران معرفی کنند و ما مسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی و به ویژه بانک‌ها شرایط را برای این افراد تسهیل کنیم تا سرمایه گذار با خیال راحت و بدون دغدغه وارد استان شود.

وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان به تعامل و همکاری شرکای اجتماعی نیاز داریم و بر این اساس وجود کانون کارآفرینان می‌تواند حلقه اتصال بین بخش دولتی و خصوصی باشد زیرا تنوع کار و افزایش نیاز جوامع ما را نیازمند به ایجاد چنین تشکل‌هایی با حضور افراد خلاق و توانمند کرده است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه کانون کارآفرینان از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند، بیان کرد: شناسایی افراد خلاق و کارآفرین، توسعه کارآفرینی و کمک به ایجاد اشتغال در سطح استان، توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی با آموزش و تعامل با دانشگاه‌ها، تلاش برای دسترسی به مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات از جمله اقدامات در راستای کانون کارآفرینان است.

در ابتدای این نشست اعضای هیأت مدیره کانون کارآفرینان برتر رسمی لرستان، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته و مسائل و مشکلات را ارائه کرده و همچنین پیشنهادات و نقطه نظرات اعضا در راستای بهبود روند همکاری کانون استان به عنوان تنها نهاد کارآفرینی رسمی با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز