خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت:

نمایشگاه عرضه توانمندی‌های بخش تعاون و مشاغل خانگی در لرستان برپا شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۳۸۳

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: به مناست هفته دولت و هفته تعاون نمایشگاه عرضه تولیدات و توانمندی‌های بخش تعاون و مشاغل خانگی در استان برپا شد.

به گزارش ایلنا،  سید فرهاد ناصری نیا در آیین افتتاح نمایشگاه عرضه تولیدات تعاونی ها و مشاغل خانگی در خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین حلقه مفقوده در موفقیت و پایداری شرکت‌های تعاونی و مشاغل خانگی اتصال تولید کنندگان محصولات و تولیدات در حوزه‌های مختلف اقتصادی به بازار فروش است که در سطح این استان رسته‌های مختلف اقتصادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند و در لرستان بیشترین رشته‌های تعاونی ها و مشاغل خانگی در بخش خیاطی، قالی بافی، گلیم بافی، چرم دوزی و دامپروری است که با ایجاد بازاچه های دائمی و موقت می‌توانند تولیدات خود را به بازار معرفی و به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق و محله‌های شهرها و روستاها دارند، افزود: شرکت‌های تعاونی تأمین نیاز مشاغل در حقیقت نوعی تعاونی متعارف یا سهامی عام هستند که براساس قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی درراستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های کسب و کار خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی تشکیل می‌شوند.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به حمایت از تعاونی های موفق استان افزود : اولویت پرداخت تسهیلات و حمایت های این اداره کل و سایر دستگاههای اجرایی به شرکتهای تعاونی موفق و فعال است تا هم این تسهیلات در جای دیگری هزینه نشود و هم به توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدارمنجر شود.

وی ادامه داد: حضور شرکت‌های تعاونی و مشاغل خانگی در بازارچه‌ها و یا نمایشگاه‌های محلی و دائمی عرضه محصولات مشاغل خرد و خانگی این فرصت مناسب را در اختیار تولیدکنندگان حوزه تعاون و مشاغل خانگی قرار می‌دهد تا بدون واسطه با شهروندان در ارتباط باشند و محصولات خود را به فروش برسانند.

ناصری نیا بیان کرد : هفته دولت و هفته تعاون فرصت مناسبی برای معرفی خدمات نظام به آحاد مردم و ترویج فرهنگ تعاون و مشارکت است که فرهنگ کار جمعی و استفاده از سرمایه های خرد و کوچک بین مردم و به خصوص در بین جوانان برای امرار معاش و ایجاد فرصت های شغلی باشد.

وی به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون و مشاغل خانگی در خرم آباد اشاره کرد و گفت: امروز به مناسبت هفته دولت و تعاون این نمایشگاه علاوه بر مرکز استان در سراسر شهرستان‌های لرستان  برای ارائه توانمندی تعاونی های در بخشهای مختلف نیز برپا شده است که امیدوارم با راه‌اندازی این نمایشگاه ها و بازارچه ها شاهد رونق اقتصادی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز