خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی لرستان:

از هر پنج زوج یک زوج با مشکل ناباروری مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۴۸۳

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: از هر پنج زوج یک زوج به‌رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است و نیاز به حمایت‌ها و مداخلات درمانی دارند.

به گزارش ایلنا، همایون عمودی‌‌زاده در جلسه کمیته پدافند غیرعامل با تشریح سیاست‌های بهزیستی در بحث توانمندسازی مددجویان و پیشگیری از معلولیت‌ها، اظهار کرد: تغییر رویکرد در سیاست‌های جمعیتی کشور، باعث شده است تا توجه بیشتری به چالش‌های فرزند آوری شود و اینکه چه موانعی پیش روی زوجین برای فرزندآوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند رو به افزایش جمعیت سالمند و در عین حال، کاهش آمار ازدواج و پایین آمدن نرخ فرزندآوری در بین خانواده‌ها، باعث شده تا سیاست‌های جمعیتی کشور دستخوش تغییرات اساسی شود، افزود: هر یک از دستگاه‌های مرتبط با سلامت، خانواده و جمعیت باید برنامه‌هایی برای افزایش جمعیت کشور در دستور کار داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت نیز تا حدودی در افزایش آمار زاد و ولد مسئولیت بیشتری دارد. به آن جهت که علاوه بر فعالیت در زمینه ترغیب افزایش جمعیت کشور، سلامت نوزادان و مادران را نیز بر عهده دارد.

عمودی‌زاده اضافه کرد: طبق آمارهای موجود، نرخ شیوع ناباروری حدود ۲۰ درصد است و بنابراین، حدوداً از هر پنج زوج یک زوج به‌رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است و نیاز به حمایت‌ها و مداخلات درمانی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز