خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران؛

۲۱۱ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۹۴۱

روانشناسان و مشاوران به عنوان مدافعان سلامت روان، نقش ویژه ای در حوزه سلامت اجتماعی دارند که این مسئله نشان دهنده جایگاه ارزشمند آنان است.

به گزارش ایلنا، فریبا بریمانی ضمن تبریک روز روانشناس و مشاوره گفت: روانشناسان و مشاوران به عنوان مدافعان سلامت روان، نقش ویژه‌ای در حوزه سلامت اجتماعی دارند که این مساله نشان دهنده جایگاه ارزشمند آنان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سلامت شامل ۷ بعد جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی، عاطفی، فرهنگی و شغلی است، افزود: در جوامع امروزی سلامت روان به عنوان ارزشمندترین سرمایه انسانی و اجتماعی، پشتوانه ‌ای ملی و از  همه مهم تر، شاخص ‌های توسعه یافتگی پذیرفته شده است و انسان سالم نیز، به عنوان محور و خط مشی توسعه پایدار تلقی می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۷۶ هزار نفر از سراسر استان با  خط ۱۴۸۰ (مشاوره تلفنی- صدای مشاور) تماس گرفتند، خاطر نشان کرد: خط ۱۴۸۰ جهت برطرف نمودن مشکلات روانشناختی در زمینه های فردی، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت های زندگی و مهارت های بین فردی به شهروندان خدمات ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در استان مازندران ۲۱۱ مرکز مشاوره غیردولتی حضوری فعالیت می کنند، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵۷  هزار نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات رواشناختی در سه سطح عمومی، تخصصی و سلامت روان محلی در زمینه های  فردی و گروهی، خانواده، تربیتی، تحصیلی، مداخلات روانشناختی در بحران های فردی و خانوادگی، خدمات آموزشی در حوزه سلامت، خدمات آموزش در حوزه های مهارت زندگی و پیش از ازدواج، خدمات تخصصی در حوزه های طلاق و ارتقاء سطح سلامت روان فردی، خدمات لازم را دریافت کردند.

وی به آموزش پیش از ازدواج نیز اشاره کرد و افزود: با هدف ارتقا توانمندی های فردی در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق، ارتقا احساس رضایت از زندگی خانوادگی و  ارتقا مهارت ها در جهت تقویت و ثبات خانواده، ۸۸ هزار  نفر از جوانان در آستانه ازدواج، سال گذشته در کارگاه ها و جلسات آموزشی شرکت کردند و بیش از ۱۷۴ هزار نفر در برنامه آموزش زندگی خانواده با هدف افزایش رضایتمندی و افزایش پایداری خانواده خدمات لازم را دریافت نموده اند .

 بریمانی مهارت زندگی و حل مسئله را جهت ارتباط موثر بسیار مهم دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۳۷ هزار نفر از سراسر استان ۱۰ مهارت زندگی شامل مهارت خود آگاهی، مهارت های ارتباطی، مهارت تصمیم گیری، مهارت حل مسئله، مهارت مقابله با استرس، مهارت تفکر خلاق، مهارت تفکر نقادانه، مهارت کنترل خشم، مهارت همدلی و مهارت مدیریت هیجانی را فرا گرفتند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: در راستای اجرای طرح بهبود در روابط زوجین با هدف کمک به ازدواج آگاهانه و تحکیم روابط خانواده به ۶۵۸ نفر خدمات مشاوره ای و ۷۴۰۸ نفر آموزش ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، ۱۳۱۹۸ زوج در مراکز مشاوره خدمات مشاوره ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از ۲۴ درصد منجر به سازش شده است که عمده ترین دلایل طلاق عدم مسئولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز