خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت ۴ خانه امن در آذربایجان غربی برای زنان و دختران آسیب دیده

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۷۸

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی از فعالیت ۴ خانه امند در آذربایجان غربی خبر داد و گفت:هدف کلی راه اندازی مراکز امن برای زنان آسیب دیده حمایت و توانمند سازی زنان و دختران در معرض خشونت قرار گرفته است.

سعید فریور در گفت و گو با  خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه ۴ خانه امن زنان در شهرهای ارومیه ، خوی و مهاباد دایر است، افزود: بانوان خشونت دیده در این مراکز از خدمات سرپایی یا اقامتی هم چون خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روان شناسی، بهداشتی و درمانی، حقوقی، فرهنگی، آموزش مهارت های زندگی برخوردار می شوند.

فریور هدف کلی راه اندازی مراکز امن برای زنان آسیب دیده را حمایت و توانمند سازی زنان و دختران در معرض خشونت قرار گرفته بیان کرد.

وی با بیان اینکه اقامت در خانه های امن موقتی است تصریح کرد: اقامت بانوان خشونت دیده در خانه امن دولتی در مراکز اورژانس اجتماعی، با داشتن حکم قضایی به مدت ۲۱ روز امکان پذیر بوده و در صورت نیاز قابل تمدید است.

فریور ادامه داد: بانوان مورد خشونت قرارگرفته با اجبار به خانه های  خود  بازگردانده نمی شوند بلکه ترخیص این افراد با تایید و نظر تیم تخصصی، درخواست همسر و زن خشونت دیده، گرفتن تعهد از همسر با رضایت شخصی، پیگیری های لازم پس از ترخیص و مداخلات مورد نیاز و تایید اصلاح رفتار و سلامت روانی فرد آزارگر صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ترخیص بانوان قربانی خشونت خانگی از خانه امن استان، منوط به تایید امنیت جانی و روانی توسط تیم متخصص است.

فریور ادامه داد: خشونت خانگی به طور قابل توجهی برخواسته از فرهنگ جامعه، مرد سالاری، عدم تفاهم اخلاقی، داشتن الگوی نامناسب، اعتیاد، بیکاری، کاهش اعتماد در خانواده، عوامل اقتصادی و اجتماعی و عدم تمکین بوده و آمار خشونت مردان علیه زنان، بسیار بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه مرکز مداخله در بحران، تیم‌های سیار و کارشناسان خط تلفنی اورژانس اجتماعی به موارد خشونت علیه همسر و همسر آزاری رسیدگی می‌کنند، خاطر نشان کرد: شهروندان خشونت علیه همسر را می تواندد با شماره تماس ۱۲۳ اطلاع دهند تا کمک های لازم برای آنان انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز