خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته بهداشت روانی عنوان شد؛

ارائه خدمات روانشانسی رایگان در کلینیک مرکز شماره یک زنجان / بهورزان روستایی موفق تر عمل می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۶۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه به عنوان هفته بهداشت روانی با شعار «سلامت روان و بهزیستی همگانی در اولویت جهانی قرار گیرد» نامگذاری شده است، گفت: ارائه خدمات روانشانسی رایگان در کلینیک مرکز شماره یک زنجان و کارگاه های آموزشی برای افزایش سلامت روان جامعه هدف پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از زنجان، حسن بختیاری با اشاره به هفته بهداشت روانی، اظهار کرد: از 18 تا 24 مهرماه به عنوان هفته بهداشت روانی نامگذاری که برنامه های متعددی برای این منظور پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آغاز افتتاحیه این هفته به صورت نمادین در مدرسه دخترانه زینبیه مقطع متوسطه دوم در شهرستان خرمدره خبر داد و گفت: سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری جلسات آموزشی برای گروه های هدف، اطلاع رسانی از طریق توزیع بروشور و نصب بنر، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برنامه های این هفته، راه اندازی کمپین پیاده روی و ارائه مطالب آموزشی در نشریات و روزنامه ها با مضمون هفته بهداشت روانی برای این هفته پیش بینی شده است.

وی در اقدامات انجام شده در مراکز بهداشتی و خانه های سلامت برای شناسایی و پیشگیری از اختلات روانی گفت: این اقدامات شامل غربالگری اولیه سلامت روانی برای رده های سنی مختلف است و براساس نتایج و با تمرکز بر تشخیص اختلال افسردگی موارد غربال مثبت به پزشک و موارد منفی به روانشناس ارجاع می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه افرادی که مبتلا به اختلالات روانی هستند توسط بهورزها مورد پیگیری قرار می گیرند، گفت: در حال حاضر 37 روانشناس در مراکز درمانی استان فعالیت می کنند و پرونده بیماران دارای اختلالات روانی در سامانه سیب ثبت می شود.

بختیاری با یادآوری اینکه برای افرادی که دارای اختلالات مصرف مواد، الکل و دخانیات هستند نیز مراقب سلامت بهورز غربالگری اولیه انجام می دهند و از طریق پرسشنامه موارد مثبت شناسایی و به روانشناس ارجاع داده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه درصد پوشش بافت روستایی از خدمات سلامت روان نسبت به بافت شهری بیشتر است، گفت: درروستاها بهورزها نسبت به شناسایی جامعه هدف موفق تر عمل می کنند.

به گفته وی، در استان زنجان 82 مرکز جامع سلامت و 453 خانه بهداشت و 2 مرکز کاهش آسیب اعتیاد در زنجان و ابهر فعالیت می کنند و ارائه خدمات روانشانسی در کلینیک روانشناسی مرکز شماره یک به صورت رایگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز