خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

توزیع چهار دستگاه خودروی آمبولانس و ۱۷۵ دستگاه موتورسیکلت بین شبکه‌های بهداشت استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۵۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چهار دستگاه خودروی آمبولانس و ۱۷۵ دستگاه موتورسیکلت در اختیار دانشگاه قرار داده شده که به زودی بین شبکه‌های بهداشت استان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، بهرام دلفان در نشست هیات رئیسه دانشگاه که در شهرستان دلفان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های متوقف شده در مدیریت‌های پیشین دانشگاه علوم پزشکی لرستان مجددا راه‌اندازی شده به‌طوریکه به صورت میانگین در لرستان هر ۱۰ روز شاهد افتتاح یک پروژه‌ی جدید هستیم.

وی با بیان اینکه ۹ پروژه بهداشتی درمانی در شهرستان دلفان در دست احداث است، افزود: در حال حاضر در لرستان ۱۰۵ پروژه فعال در حوزه‌ بهداشت و درمان وجود دارد که به منظور احداث، تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها و همچنین جذب خیرین سلامت هستیم.

در ادامه این جلسه یوسف‌رضا جهانیان رئیس شبکه بهداشت و درمان دلفان با بیان اینکه این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان نیازمند توسعه بیشتر است، افزود: در حوزه بهداشت و در مسائلی از جمله انباشت بدهی‌های گذشته، بخش‌های دارویی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و تاخیر در پرداخت بخش‌های برون‌سپاری شده از جمله IT، تاسیسات و مراکز استیجاری، پرداخت کارانه و اضافه‌کار پرسنل و... دچار مشکل هستیم.

رئیس شبکه بهداشت دلفان اضافه کرد: با وجود افتتاح پنج مرکز خدمات جامع سلامت و دو پایگاه اورژانس ۱۱۵، هفت پروژه فعال در حال احداث و دو پروژه فعال در مرحله‌ی کلنگ‌زنی و همچنین با توجه به پایلوت بودن شهرستان دلفان در بحث اجرای طرح پزشک خانواده شهری،   به ۲۳ پایگاه سلامت در نورآباد نیاز است که همه‌ی این پایگاه‌ها به دلیل نبود فضای کافی استجاری هستند  و این مورد  نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی به این شهرستان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در دلفان برخی پروژه‌های مهم از جمله مرکز خدمات جامع سلامت روستای گاوکش و ساختمان مجتمع آموزش عالی سلامت به علت عدم پرداخت به پیمانکار، سرعت پیشرفت پروژه‌ها کند شده که نیازمند مداخله است.

جهانیان در ادامه مشکلاتی از جمله عدم توانایی در پرداخت بدهی‌های پروژه‌های در حال احداث این شبکه به شهرداری نورآباد، کمبود خودروی ملکی، فقدان موتورسیکلت، کمبود نیروی انسانی، احداث NICU بیمارستان ابن‌سینا، اختصاص منازل مسکونی به پزشکان متخصص، تهیه آمبولانس کد اعزام و اورژانس ۱۱۵ و نیاز به احداث پایگاه اورژانس بین جاده‌ای در منطقه گاوکش را به عنوان نیازمندی‌های مهم حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مطرح کرد و گفت: در حال حاضر نیز ۹ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و ۳ پروژه در حوزه درمان در شهرستان دلفان در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز