خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد :

فعالیت 2 هزار بهروز در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۵۵۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فعالیت 2 هزار بهروز در استان مازندران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران محسن اعرابی در جشن روز بهورز که در سالن اجتماعات شماره یک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ، اظهار داشت: امیدوارم با ارائه خدمات به مردم قدردان این خون هایی که ریخته شده باشیم چرا که خدمت مناسب به مردم سبب افزایش رضایت مندی آنها و در نتیجه پشتیبانی بیشتر از جمهوری اسلامی می شود.

وی سلامت را برترین نعمت ها دانست وافزود: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب در برنامه ریزی های حوزه سلامت می باشد و دولت روحانی به این حوزه توجه ویژه ای داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بزرگترین شبکه بهداشت و درمان کشور را دارد، گفت: در سال های گذشته بیشتر مراکز بهداشتی استان استیجاری یا فرسوده بودند که با تخصیص اعتبارات و احداث مراکز بهداشتی امروز مراکز بهداشتی با قدمت بالا در استان وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت استان مازندران با بیان اینکه در طول یازده  سال 286  خانه بهداشت در استان احداث شده است، گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در کمتر از سه سال 230 خانه بهداشت احداث شده است.

دکتر  اعرابی با اعلام اینکه حدود 387 پزشک خانواده در شهرهای زیر 20هزار نفر و روستا ها فعال هستند، ادامه داد: در سال گذشته دو میلیون ویزیت توسط پزشکان خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20هزار نفر انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حدود دوهزار بهروز در استان فعالیت می کنند، بیان کرد: در سال گذشته 57هزارو 700 دهگردشی در خانه بهداشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران نخستین دانشگاه در کشور که 200 بهورز را جذب کرده است، افزود: در سال جاری 255 بهورز از مقطع کاردانی جذب می شوند که افراد متقاضی می توانند درآزمون شرکت کنند.

وی از راه اندازی سه مرکز مشاوره رفتاری در استان خبر داد و گفت: به ازای هر 500 هزار نفر یک مرکز مشاوره رفتاری راه اندازی می شود که به بیماران خدمات ارائه می دهند.

اعرابی با بیان اینکه بسترهای لازم برای ارائه خدمات فراهم است، گفت: در سال 94-95 حدود 68 مرکز بهداشتی احداث شده است و تا پایان سال جاری 20مرکز به این مراکز بهداشتی و درمانی افزوده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه 45درصد از جمعیت استان در شهرهای زیر 20هزار نفر و روستاها زندگی می کنند، گفت: باید به حوزه خدمات روستایی توجه جدی شود زیرا بیش از40 درصد جمعیت استان در این مناطق زندگی می کنند و کوتاهی در این حوزه غیرقابل جبران است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز