خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

صنایع دستی لرستان، هویت تاریخی و فرهنگ ایران زمین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۲۴۱

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت :صنایع دستی لرستان نشانگر هویت تاریخ و فرهنگ ایران زمین است.

به گزارش ایلنا ، مریم جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرم‌آباد به عنوان یک تمدن قدیمی دست‌مایه‌های فوق‌العاده‌ای دارد ، اظهار داشت : برای اینکه بتوانیم پیوند تاریخ و جغرافیا را در صنایع دستی ببینیم و هدف از این سفر این بوده که در پایان هفته صنایع‌دستی ادای احترام بشود به پیشینه صنایع دستی لرستان و ظرفیت‌هایی که در این پیشینه وجود دارد و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را امروزی کرده و تبدیل به یک جریان سازی کنیم.

وی با اشاره به اجرای گوش‌نواز هنرمند لرستانی در نواختن موسیقی با ساز سفالی ۳۰۰۰ ساله بیان کرد: وقتی که نفس انسان قرن ۲۱ در ساز سفالی ۳ هزار ساله لرستان دمیده می‌شود، یعنی هویت و  فرهنگ و تاریخ ایران زمین تکرار می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: همه ۱۱  شهرستان لرستان در همه رشته‌های صنایع دستی ظرفیت‌های خوبی دارند و خصوصاً مواد اولیه این صنایع از سنگ، چوب، پارچه، پشم تا چرم، تبلوری برای کمک به توسعه و اشتغالزایی در جوانان و خصوصاً بانوان است.

چلالی تأکید کرد: با اتکا بر همین فاکتور درآمدزایی صنایع دستی هنرمندان لرستانی می‌توانند بانیان اشتغال‌زایی و کسب درآمد و ثروت باشند و در کنار آن هویت خود را هم نشان بدهند.

وی تصریح کرد: ما گوش شنوایی برای معاصرسازی و جریان‌سازی صنایع دستی باشیم تا همانطوری که جهان به صنایع‌دستی احترام می‌گذارد، صنایع دستی لرستان نیز در زنجیره ارزش و رونق اقتصادی و تولید رشد موفقی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز