خبرگزاری کار ایران

چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره اقوام ملی و عشایر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۲۸۴

رئیس کمیته فرهنگی و هنری جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین گفت: شهرستان فارسان میزبان جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین است.

به گزارش ایلنا اسفندیار امیریان اظهارداشت: جشنواره ملی از ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ تا ۵ تیرامسال در سه بخش موسیقی و آیین اقوام، همایش‌ها و نمایشگاه برگزار می‌شود.
وی افزود: در بخش هنری این جشنواره اجرای نمادین آیین‌های اقوام و عشایر ایران زمین، اجرای موسیقی اقوام و عشایر، اجرای مسابقات ورزش‌های بومی و محلی و اسب دوانی و در بخش همایش این جشنواره نیز  برگزاری همایش فرهنگ، آداب و رسوم اقوام و عشایر، برگزاری همایش زنان اقوام و عشایر، برگزاری همایش معتمدین، بزرگان و متنفذین اقوام و عشایر تدارک دیده شده و در بخش نمایشگاه غرفه‌های معرفی و فروش صنایع دستی و تولیدات سنتی و غذا‌های محلی اقوام و عشایر ایران زمین به نمایش گذاشته می‌شود.

امیریان با اشاره به اینکه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی اقوام ایران زمین، در شهرستان فارسان است خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ، آداب و رسوم ارزشمند اقوام ایران زمین، تکریم مقام شامخ شهدا و مفاخر اقوام و عشایر ایران زمین، ضرورت و تقویت اتحاد، وحدت بین اقوام و عشایر ایران زمین، ترویج روحیه نشاط و شادابی در بین اقشار مردم شهرستان، استان و گردشگران، معرفی مناطق تاریخی و فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز