خبرگزاری کار ایران

با توجه به عملکرد یک سال اخیر صورت گرفت؛

ارتقاء درجه شهرداری دستجرد با ابلاغ وزیر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۲۴۰

با توجه به عملکرد شهرداری دستجرد در یک سال اخیر در حوزه های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی، سرمایه گذاری و...، و با ابلاغ رسمی وزیر کشور، درجه شهرداری دستجرد از ۳ به درجه ۴ ارتقاء یافت.

حسین طالعی شهردار شهر توریستی و گردشگری دستجرد، در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک هفته دولت به همه دولتمردان و خدمتگزاران کشور و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، و با بیان این که هفته دولت فرصت خوبی برای بیان دستاوردها و عملکردهای مسئولان به منظور جهاد تبیین و امیدوار کردن مردم است، اظهار داشت: طبق ارزیابی های انجام شده از سوی مسئولان استان و کشور، و بر اساس عملکرد شهرداری دستجرد، با ابلاغ رسمی وزیر کشور، رتبه این شهرداری یک درجه ارتقا پیدا کرد و از درجه ۳ شهرداری به درجه ۴ شهرداری رسید.

شهردار دستجرد افزود: شهرداری دستجرد از حیث کمی و کیفی کارنامه قابل قبولی از خود ارائه داده و رضایت شهروندان را یک اولویت اساسی برای خود در نظر گرفته است.

مهندس طالعی گفت: شهرداری دستجرد در طول یکی دو سال گذشته با توجه به زیر ساخت های موجود و استفاده از ظرفیت های درونی شهر دستجرد، به اذعان بسیاری از شهروندان و کارشناسان امور شهری، موفقیت های بسیار خوبی را در حوزه های عمرانی، سرمایه گذاری، خدماتی، فرهنگی و … داشته و البته همه این موفقیت ها در سایه تعامل بسیار ارزنده و قابل ستایش شورای اسلامی شهر با شهرداری دستجرد و همچنین تلاش های شبانه روزی کارکنان و کارمندان خدوم شهرداری دستجرد حاصل شده است.

*بازارچه شهر دستجرد احداث می شود

شهردار شهر توریستی و گردشگری دستجرد در ادامه سخنان خود با اشاره به زمین زدن کلنک دو پروژه مهم شهرداری دستجرد در هفته دولت، گفت: دو پروژ سرمایه گذاری شهر دستجرد در این هفته کلنگ زنی خواهد شد.

مهندس طالعی افزود: یکی از این پروژه ها، بازارچه شهر دستجرد است که کلنگ آن در همین هفته به زمین زده خواهد شد؛ با توجه به این که شهر دستجرد فاقد یک بازار و بازارچه رسمی است، این موضوع در اولویت کار شهرداری دستجرد قرار گرفت و با دعوت از سرمایه گذار، این موضوع پیگیری شد و این هفته کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.

وی با بیان این که پروژه احداث بازارچه شهر دستجرد با مشارکت شهرداری دستجرد و سرمایه گذار احداث خواهد شد، گفت: نحوه مشارکت ما زمین و پروانه ساخت بعنوان آورده شهرداری است و سهم سرمایه گذار و مشارکت کننده، ساخت این مجتمع تجاری بعنوان بازارچه شهر دستجرد است.

شهردار دستجرد گفت: از احداث این مجتمع ۵۰ باب مغازه تجاری ایجاد می شود و در کنار آن دفتر اداری، رستوران و فضای شهربازی نیز در طرح اولیه پیش بینی شده که به یاری خدا به سمت احداث آن پیش خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: در مجموع  حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پیش بینی هزینه کرد احداث بازارچه شهر دستجرد است که از این میزان ۴۶ میلیارد تومان یعنی حدود ۳۰ درصد، سهم شهرداری است، که بعد از احداث کلی مجتمع، سهم شهرداری از کل واحدهای تجاری داده خواهد شد.

مهندس طالعی یادآور شد: اهلیت سرمایه گذار بررسی شده و گفته شد که توان اجرایی این پروژه را دارد و با وجود این مهم، پیش بینی های لازم هم صورت گرفته که اگر سرمایه گذار به تعهدات خود عمل نکند، طبق قانون، شیوه کار متفاوت خواهد شد اما کار متوقف نخواهد ماند.

*احداث گلخانه بزرگ دستجرد با رویکرد گردشگری

شهردار شهر توریستی و گردشگری دستجرد در ادامه سخنان خود گفت: کلنگ احداث گلخانه بزرگ شهر دستجرد هم در همین هفته به زمین زده خواهد شد؛ این گلخانه در فضای باغ شهرداری دستجرد واقع در کوی گلستان دستجرد است که در کنار آن فضاهای تفریحی و رستورانی هم احداث خواهد شد که این موضوع در حال مطالعه است.

وی افزود: رویکرد احداث گلخانه، یک رویکرد گردشگری به منظور افزایش جذابیت های گردشگری شهر دستجرد است تا در کنار فضاهای تفریحی و رستوران، این گلخانه موجب جذب گردشگر بیشتر به این شهر توریستی شود.

مهندس طالعی با بیان این که چند طرح سرمایه گذاری دیگر در شهرداری دستجرد در دست مطالعه است، گفت: در حوزه صنایع دستی، گردشگری، از جمله صنایع مس، پخت انواع نان، مجتمع تعمیرگاه خودرویی که نیازسنجی شهری برای انجام آن  و جانمایی آن انجام شده و … نیز مطالعاتی انجام شده و امیدواریم شاهد سرمایه گذاری در این بخش ها نیز باشیم.

شهردار دستجرد در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: با بودجه های عمرانی استانی که بخشی از آن ها به دستجرد تخصیص شده و همچنین بخشی از منابع خود شهرداری دستجرد، تعریض نقطه حادثه خیز ورودی شهر دستجرد از سمت تفرش شروع شده تا این نقطه حادثه خیز، برطرف و انشاالله تا دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس طالعی با بیان این که تکریم مقام ایثار و شهادت یکی از اولویت های همیشگی شهرداری دستجرد بوده و برگزاری دویادواره بزرگ شهدا که به اذعان کارشناسان در حد یادواره های ملی بود، شاهد این مدعاست، گفت: المان شهدا در شهر دستجرد هم در حال تکمیل است و امیدواریم تا قبل از دهه فجر همین امسال، آن را به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/
صادق چهرقانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز