خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم:

افتتاح ۶۷ طرح اقامتی، مایه رونق گردشگری قم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۱۰۵

شهر قم موزه ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: ۶۷ طرح بسیار خوب هتل، مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی در استان در حال انجام است و بهره‌برداری از آن‌ها گردشگری قم را رونق می‌دهد.

 به گزارش ایلنا از قم، علیرضا ارجمندی در آیین نکوداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در قم که با حضور استاندار قم و برخی از فعالان صنعت گردشگری این استان، در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها، بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تعریف شده است و نزدیک به ۱۰ طرح از این تعداد ۷۰ درصد پیشرفت دارند که اگر تسهیلات به آنان داده شود، افتتاح می‌شوند و اشتغال بالایی در گردشگری دارند. 

وی خاطرنشان کرد:‌ شهر قم موزه ندارد و اکنون ۶ هزار اثر تاریخی استان خاک می‌خورد، این درحالی است که استان قم هویت هفت هزار ساله دارد.

وی بیان کرد: در مورد ایجاد سایت موزه قلی درویش قم مشکلی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان داشتیم که به تازگی در تهران حل شد و امیدوار هستیم، به زودی این سایت راه اندازی شود.

دکتر ارجمندی گفت: زمینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) شهر قم با کاربری موزه وجود دارد و آمادگی داریم، همکاری لازم از سوی دیگر دستگاه‌ها را شاهد باشیم که موزه قم را اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور ۱۳۰ملیت در استان و گردشگران خارجی با راه‌اندازی آن موزه می‌توان هویت استان را به خوبی به معرض نمایش گذاشت.

وی اظهار داشت: موزه دفاع مقدس در شهر قم شکل گرفته ‌است که نخستین مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد موزه دفاع مقدس به قم داده شده ‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم افزود: در ۲ سال گذشته اقدام‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی قم انجام شده ‌است که از جمله آن‌ها می توان به طرح بهسازی و مرمت بازار کهنه شهر قم با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در بازار کهنه اکنون بازاری برای سوغات قم شکل گرفته ‌است و در این بازار، «سرای ملا حسین» در حال مرمت می‌باشد و فضای کسب و کار خوبی در آن شکل گرفته ‌است.

وی گفت: در مباحث میراثی و گردشگری شهرداری قم بسیار خوب ظاهر شده ‌است، این درحالیست که در بسیاری از کشورها شهرداری‌ها متولی گردشگری هستند و این نهاد بدون تعامل و همکاری با سازمان‌های دیگر نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند، در حال حاضر ۸۵ درصد مباحث مربوط به گردشگری قم توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

دکتر ارجمندی با بیان این که قم به بازارچه دائمی صنایع دستی نیاز دارد، گفت: تعاملاتی با شهرداری قم، اداره کل اوقاف و امور خیریه اوقاف استان قم و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) داشته‌ایم که بازارچه‌ای در مسیر زائران ایجاد شود و در اختیار هنرمندان قرار گیرد که با این کار، اشتغال‌زایی خوبی نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز