خبرگزاری کار ایران

اینانلو خبر داد:

واگذاری 4 فضای آموزشی بدون استفاده آبیک به دهیاری ها/ بدهی 10 میلیون تومانی مدارس بابت حامل‌های انرژی

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۸۰

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: چهار فضای آموزشی بلااستفاده روستاهای ابراهیم‌آباد بافنده، تازه‌آباد، یزبر و زاغه به دهیاری این روستاها واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا اینانلو در حاشیه مراسم نواختن زنگ مهر شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در استان قزوین 96.39 درصد باسواد هستند که در شهرستان آبیک بیش از 95 درصد باسواد 10 تا 49 سال داریم.

وی با اشاره به وجود بیش از سه هزار بی‌سواد در استان قزوین افزود: بر اساس آمار ثبت احوال تعداد افراد بی‌سواد در شهرستان آبیک حدود 300 نفر است.

اینانلو با اشاره به شناسایی دانش‌آموزان بازمانده و جامانده از تحصیل در طول سال تحصیلی اضافه کرد: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بیشتر شامل دختران می‌شود و عمدتا در روستاها شکل می‌گیرد که بیشتر مربوط به مسائل و اختلافات خانوادگی و اعتقادات و آداب و رسوم  و سنت‌های رایج در خانواده‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: چهار فضای آموزشی بلااستفاده روستاهای ابراهیم‌آباد بافنده، تازه‌آباد، یزبر و زاغه به دهیاری این روستاها واگذار شده است.

این مسئول اذعان کرد: به دلیل کمبود فضای آموزشی، 60 درصد مدارس شهر آبیک دو شیفت هستند؛ مدارس ابتدایی شیفت ثابت صبح هستند و مدارس دخترانه شرافت و ریحانه شهر خاکعلی در متوسطه اول و دوم در یک فضا ضمیمه شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: مدارس پسرانه متوسطه اول و دوم شهید جمشیدی و بوعلی سینا شهر خاکعلی در دو شیفت جداگانه در مهر ماه مشغول به تحصیل می‌شوند.

اینانلو ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در مقطع متوسطه در برخی رشته‌ها با اختصاص اضافه کاری، جبران شده است.

اینانلو ادامه داد: چهار مدرسه شهر آبیک حدود 100 میلیون ریال بابت حامل‌های انرژی به ویژه آب و برق به دستگاه‌های خدمات‌رسان بدهی دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز