خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با انتقاد ازساختار متمرکز آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش فعلی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۳۳

متاسفانه در ۸ سال گذشته این ساختار تا ۵/۹۹ درصد متمرکز شد تا جایی که در حال حاضر بسیاری از تصمیمات در خود وزارتخانه گرفته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با انتقاد از ساختار متمرکز آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در ۸ سال گذشته این ساختار تا ۵/۹۹ درصد متمرکز شد تا جایی که در حال حاضر بسیاری از تصمیمات در خود وزارتخانه گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حمیدرضا آذری در جلسه مشترک شورای اداری و شورای آموزش و پرورش شهرستان درخصوص وضعیت کنونی آموزش وپرورش گفت: آموزش و پرورش فعلی در شرایط خوبی به سر نمی برد و برای بهبود این وضعیت، می‌بایست ساختار آموزش و پرورش متحول شود.

وی در این خصوص اظهار داشت: باید به مدیران ادارات تفویض اختیار کرده و بودجه را در اختیار آنان قرار داده و خود شهرستان برای رفع نیاز های خود بر اساس خط مشی کلی کشور تصمصم بگیرد نه اینکه به مدیر دیکته شود که این مبلغ صرفا برای فلان کار باید صرف شود

وی در ادامه گفت: می‌بایست دولتمردان ما بودجه های بیشتری را به آموزش و پرورش تخصیص دهند چرا که دانش‌آموزان امروز، فرهیختگان فردا خواهند شد و این فرهیختگان هستند که می‌توانند دیگر مشکلات کشور را نیز حل کنند.

آذری با بیان جایگاه معلم از نظر مقام معظم رهبری و فرمایش ایشان درهفته بزگداشت مقام معلم که فرمودند:((همه دستگاهها مکلفند با آموزش و پرورش همکاری کنند)) تصریح کرد: صرف پول در آموزش و پرورش هزینه نیست ولی متاسفانه به این موضوع توجه نمی‌شود.

وی در خصوص افت تحصیلی در جامعه اظهار داشت: راهکار جلوگیری از افت تحصیلی، انتخاب معلمین توسعه یافته است ولی تا زمانی که ما معلم خوب نداشته باشیم نمی توانیم روش تدریس را درست کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش نیز در خصوص وضعیت نیروی انسانی این شهرستان گفت: تقریبا بیش از نیمی از نیروهای فرهنگی گراش غیر بومی هستند و این نیروها علیرغم توانمندی به دلیل دوری از خانواده ها و محل زندگی و رفت و آمد با مشکلات زیادی مواجه هستند.

محمد هاشم درویشی گفت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با برخی از مدیران دیگر مناطق جنوب استان، پیشنهاد بنده این است که اگر بتوانیم نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان را به شهرستانهای جنوب فارس تزریق کنیم و به همان تعداد که به شهرستان افزوده می شود، نیروهای دیگر مناطق به شهر خودشان منتقل شوند،

وی گفت: باین کار به مرور زمان مشکلات پرسنل غیر بومی برطرف خواهد شد و مضافاً اینکه سهمیه دانشگاه فرهنگیان نیز برای مناطق جنوب استان افزایش داده می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌ها و امکانات لازم، خواستار پیگیری جهت تاسیس دانشگاه فرهنگیان را در این شهرستان هستیم.

مدیر آموزش و پرورش گراش در مورد نیاز سالن امتحانات در بخش ارد و دهستان فداغ نیز گفت: امیدواریم مدیر کل محترم هم در خصوص ساخت سالن امتحانات و هم در خصوص سرویس روستای مرکزی مارا مساعدت نمایند تا بتوانیم به دانش آموزان روستا های تابعه بهتر خدمت رسانی کنیم.

درادامه فرماندار شهرستان گراش نیز با طرح موضوع افت تحصیلی گفت: مسئله افت تحصیلی یکی از دغدغه های شورای آموزش و پرورش است که امیدواریم با کمک مسئولین اداره کل و به خصوص شخص مدیر کل بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

فرودی در مورد تجهیزات مدارس روستاها نیز گفت: با توجه به اینکه برخی از مدارس روستایی شهرستان از امکانات برای تحصیل محروم هستند گفت: تقاضای تامین تجهیزات برای این مدارس را داریم که از حیثتجهیزات وضعیت قابل قبولی برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز