خبرگزاری کار ایران

مدیرمسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

استادکاران ساختمان دوره‌های آموزشی تخصصی می‌گذرانند

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۴۳۱

مدیرمسکن و ساختمان‌اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تفاهم نامه‌ای جهت برگزاری دوره آموزشی با هدف ارتقای دانش فنی و کیفیت کار شاغلان بخش صنعت ساختمان برای استادکاران، بین‌اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن صنفی استادکاران منعقد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی محمد پور‌کریم با اشاره به اینکه این دوره‌ها به صورت آموزش‌های عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، گفت: ارتقای دانش فنی استادکاران ساختمانی و آشنایی آنها با نیازهای علم روز مهندسی، تاثیر قابل توجهی در افزایش کیفیت کارهای اجرایی ساختمان‌ها دارد.

وی در ادامه افزود: این آموزش‌ها با محوریت ترویج مقررات ملی ساختمان در کارگاه‌های ساختمانی مخصوصا رعایت مبحث 15 مقررات ملی ساختمان مبنی بر الزام به رعایت ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا و همچنین آشنایی استاد کاران ساختمانی با نقشه های کارگاهی برگزار می‌شود.

پور کریم با بیان این مطلب که مجری برگزاری این دوره‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان خواهد بود، افزود: اداره کل راه و شهرسازی نیز بر اساس وظایف خود مسئولیت نظارت بر برگزاری این دوره های آموزشی را خواهد داشت.   

در ادامه رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان گفت: از سوی انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی تاکنون حدود 250 نفر متقاضی در رشته های مختلف از استاد کاران ثبت‌نام بعمل آورده اند.

عبدالرزاقی خاطر نشان کرد: مشارکت حرفه ای صاحبان صنف‌های ساختمانی در اجرای ساختمان‌ها یکی از مهمترین اهداف این دوره های آموزشی است.

وی عنوان کرد: ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان جهت حرفه‌های مرتبط ساختمان از طریق فراهم ساختن جلب مشارکت و ایجاد زمینه همکاری و تعامل میان صنوف ساختمانی با سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.

عبدالرزاقی همچنین با اشاره به اهمیت فراگیر شدن مجموعه اصول مقررات ملی ساختمان عنوان کرد: آموزش و ترویج این مقررات به ویژه در بین کسانی که به صورت تجربی حرفه را آموخته‌اند و از نظر تئوری و عملی با این قوانین آشنایی کامل ندارند نیز از دیگر موارد مد نظر در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز