خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

نگاه عمومی استان به فرهنگ اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۳۴

تجارت و شانس را مفهوم خوشبختی می‌دانند در این میان همه اندیشمندان بر این موضوع واقف‌اند که تنها " نگرش مثبت " است که می‌تواند انسان را به مرحله خوشبختی برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: عده‌ای پول، تجارت و شانس را مفهوم خوشبختی می‌دانند در این میان همه اندیشمندان بر این موضوع واقف‌اند که تنها " نگرش مثبت " است که می‌تواند انسان را به مرحله خوشبختی برساند.
به گزارش ایلنا از قزوین، مهدی احمدیدیشبدر هفتمین اختتامیه دو سالانه هنرهای تجسمی بسیج استان که با حضور اساتید و دانشجویان هنرمند در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول ۳۷ سال با شور و شعف ملت شریف ایران شکل گرفته و پایدار مانده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: هر فردی با دیدن فرد دیگر به فکر فرو می‌رود و این افکار کاملا با یکدیگر متفاوت هستند برای نمونه از نگاهی شاید آن فردی که اکنون از بانک خارج شده است یک سارق و از دیگر دیدگاه، یک انسان خیرخواه باشد به بیان ساده تر، نگرش مثبت سازنده فکر و خوشبخت کننده تمدن و فرهنگها است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کشور ایران دارای شاهنامه‌ای ۶۰ هزار ساله است که در آن فرهنگ خانه سازی، کشف آتش و کشف معادن در شاهنامه ثبت شده است.
وی اضافه کرد: کشور ایران دارای توانمندی‌های بسیاری است که اگر در زمینه فرهنگ و هنر دچار فقر بود اکنون نمی‌توانست پایدار باشد.
به گفته احمدی، چندی پیش در شورای شهر مبحث" مدیریت شهری " و برگزاری همایشی بر این مبنا مورد بررسی قرار گرفت تا بتواند هنر استان را رونق بخشد.
وی در ادامه بیان کرد: مدیریت فرهنگی مبحث" فقر فرهنگی " را در پی دارد چرا که در ادامه فقر فرهنگی تبعیض و ناعدالتیهای فرهنگی را شاهد خواهیم بود.
تمدن ها به وسیله " هنر " فرهنگ خود را صادر می کنند
این مسئول خواستار شد: با مدیریت یکپارچه فرهنگی عدالت فرهنگی در کشور شکل می‌گیرد در این میان شایسته است که نگاه عمومی استان به فرهنگ اصلاح شود.
محمد امینی مقدم مسئول بسیج هنرمندان با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) اظهار کرد: اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست به دلیل اینکه هنر وسیله‌ای است که انسان افکار و عقاید خود را با آن ابراز و بیان می‌کند.
وی افزود: هنر وسیله‌ای است که تمدنها فرهنگ خود را به دیگر کشورها صادر می‌کنند زیرا که می‌تواند رساترین زبان در به وجود آمدن انقلابها باشد.
این مسئول ویژگیهای هنرهای تجسمی را در منفردی بودن، نیاز به عدم هماهنگی و کم هزینگی دانست و خاطرنشان کرد: هنرهای تجسمی دارای علاقمندان بسیاری است چرا که به خوبی می‌تواند فکر و عقاید هنرمند را انتقال دهد و در دوره قبل و بعد از رنسانس با تصویر کشیدن حضرت مریم عقاید و باورهای آنان به وضوح اثبات شده است.
امینی ادامه داد: امروزه بر اساس ایمان و اعتقادات قلبی هنر و هنرمندان کشور وابسته به انقلاب هستند و باید به این امر توجه کرد که هنرمندان تا چه میزان به موضوعاتی همچون وحدت اسلامی، شیعه و سنی، داعش، مذاکرات هسته‌ای و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی اسلامی توجه کرده‌اند.
محمد اسدی دبیر جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی اظهار کرد: این جشنواره با موضوعات " تجلی و حیثیت زیبایی " در ۳ بخش پوستر، کاریکاتور و نقاشی انجام پذیرفت که از تعداد ۱۸۰ اثر راه یافته به جشنواره تعداد ۱۲۰ اثرآن متعلق به بسیج هنرمندان بوده است.
وی افزود: به طور کلی سهم رشته نقاشی ۲۰، کاریکاتور ۳۰ و گرافیک و پوستر ۵۰ درصد بوده است.
گفتنی است اجرای موسیقی و قرائت بیانیه مجمع عمومی بسیج هنرمندان با موضوع " محمد " از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
همچنین، از ۲۰ نفر هنرمندان برگزیده بسیج استان تقدیر به عمل آمد که در این بین " اکرم دادخوی شاهمرانی " در رشته گرافیک در استان مقام اول را کسب کرد و در سطح کشوری به مقام دوم دست یافت.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز