خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین:

هزینه سرانه خدمات شهری شهروندان قزوینی ۲۴۲هزار تومان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۰۵

هزینه سرانه خدمات شهری شهروندان قزوینی در سال جاری ۲۴۲هزار تومان است که فقط ۳درصد آن از شهروندان دریافت می شود.

حمیدرضا الموتی، معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: هزینه سرانه خدمات شهری شهروندان قزوینی در سال جاری ۲۴۲هزار تومان است که فقط ۳درصد آن از شهروندان دریافت می شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ الموتی در نشست خبری امروز در سالن جلسات معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: بین هزینه‌های خدمات شهری که برای شهروندان هزینه می‌شود با درآمد حاصل از مشارکت شهروندان هیچ تناسبی وجود ندارد و متاسفانه شهروندان بیش از انتظار از مدیریت شهری انتظار ارائه خدمات شهری دارند.

وی با بیان اینکه بودجه خدمات شهری در سال جاری ۹۷میلیارد تومان است، بیان کرد: به دلیل اینکه درآمد پیش بینی شده از سوی شهروندان به طور کامل تحقق پیدا نمی‌کند مدیریت شهری هزینه‌های ارائه خدمات شهری را از جاهای مختلف تامین می‌کند.

الموتی اظهار کرد: مشارکت شهروندان در راستای تحقق درآمدها مهم است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری صورن گیرد.

بازسازی کامل چاه‌های قدیمی بازار سنتی قزوین

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به حادثه ریزش چاه در ۱۶خرداد گفت: بازسازی و ایمنی کردن چاه‌های قدیمی بازار امسال در برنامه کاری مدیریت شهری قرار گرفت.

وی بیان کرد: ۹۷ حلقه چاه موجود در بازار سنتی قزوین مورد بازبینی قرار گرفت که ۴۵ حلقه چاه به طور کامل به شیوه مهندسی پوشانده شد و ۴۱حلقه چاه بازسازی و لایروبی و ۱۱حلقه چاه جدید با تشخیص تیم مهندسی احداثشد.

وی افزود: کسبه بازار با توجه به سابقه فعالیت‌شان در صورتی که از وجود چاهی خبر دارند می‌توانند به ما اطلاع دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

هزینه۵۷۰ میلیون تومان برای بازسازی چاه‌های بازار قزوین

الموتی اظهار کرد: در سال جاری برای بازسازی و ایمنی کردن چاه‌های بازار قزوین ۵۷۰میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

این مقام مسوول بیان کرد: همچنین ۴۰حلقه چاه در سطح شهر که احتمال ریزش داشت با اعتبار ۳۹۰میلیون تومان مورد بازسازی قرار گرفت.

بازسازی کامل چاه‌های قزوین پرهزینه است

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین ادامه داد: ۲هزار و ۷۴حلقه چاه در سطح قزوین وجود دارد که بازبینی این چاه‌ها در برنامه کاری قرار دارد که بازسازی کامل این چاه‌ها کاری بسیار سنگین و پرهزینه است.

وی گفت: شهروندان به وضعیت چاه‌های که در معابر سطح شهر وجود دارد حساس باشند و با مشاهده هر مشکلی وضعیت را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

الموتی ادامه داد: تمامی اطلاعات چاه‌های که مورد بازسازی قرار گرفت از جمله پیمانکار، هزینه بازسازی، طول چاه، وضعیت و… در قالب یک شناسنامه تهیه شده است.

لوله کشی آب به بازار سنتی قزوین

وی از لوله کشی آب به بازار سنتی قزوین برای تامین آب در مواقع بروز حادثه خبر داد و گفت: اجرای این پروژه در برنامه کاری قرار دارد اما متاسفانه اکنون میراثفرهنگی همکاری لازم را در این زمینه ندارد و برای اجرای این پروژه چالش ایجاد کرده است.

انتقال ۸۰ درصد انبارهای پرخطر از شهر قزوین

این مقام مسیول در ادامه به موضوع انتقال مراکز و انبارهای پرخطر در سطح شهر قزوین اشاره و بیان کرد: ۸۰درصد از انبارهای پرخطر از شهر خارج شدند و در حال پیگیری انتقال سایر انبارهای پرخطر هستیم.

وی افزود: با همکاری سازمان آتش نشانی و روسای اتحادیه‌های رنگ فروشان، درودگران، لاستیک فروشان و روغن فروشان کلیه انبارهای پرخطر شناسایی شدند و اقدامات لازم برای خروج این انبارها صورت گرفت.

وی تاکید کرد: اصناف نباید از خانه‌های مسکونی به عنوان انبار استفاده کنند و اگر شهروندان با چنین صحنه‌ای در همسایگی خود مواجه شدند، سریعا با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

آمادگی کامل برای مقابله با مشکلات بارش برف

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان و بارش باران و برف گفت: مدیریت شهری قزوین آمادگی کامل برای مقابله با بروز مشکلات ناشی از بارش برف را دارد و در این راستا ۱۵ دستگاه کامیون با تیغه های برف روبی، ۴۰دستگاه گریدر و ۴ دستگاه نمک پاش تجهیز شده است.

الموتی بیان کرد: همچنین ۵۰۰تن نمک خریداری و در ۳ نقطه شهر دپو شده است.

وی خواستار مشارکت شهروندان در برف روبی معابر فرعی در زمان بارش برف شد.

برخورد با فروشندگان گازهای خانگی

این مقام مسوول بیان کرد: مدیریت شهری قزوین برخورد با فروشندگان گازهای خانگی در سطح شهر را به طوری پیگیر است.

وی توضیح داد: شهر قزوین از معدود شهرهایی است که فروش گازهای خانگی به سرعت در حال گسترش یافتن است و برخورد با این افراد نیازمند همکاری مسوولان استان و شهروندان می‌باشد.

الموتی بیان کرد: فروش این گازها برای فروشندگان سود فراوانی دارد و این نباید باعثشود فروشندگان جان شهروندان را به خطر بیاندازد.

واگذاری مرکز دفن محمد آباد قزوین به شرکت پردازش نصر محمد آباد

وی در ادامه به واگذاری مرکز دفن محمد آباد قزوین به شرکت پردازش نصر محمد آباد خبر داد و افزود: با تشکیل شرکتی با سهامداری ۲۱ شهرداری استان از این پس مدیریت مجتمع و نظارت بر امور پردازش، دفن، تولید کمپوست و… از سوی این شرکت و با نظارت استانداری قزوین و هیئت مدیره‌ای که متشکل از شهرداران استان می‌باشد اداره خواهد شد.

وی اعلام کرد: با توجه به آغاز فعالیت شرکت پردازش پسماند نصر محمد آباد در این سایت، همه امور از پردازش تا دفن توسط این شرکت مدیریت خواهد شد.

الموتی افزود: این شرکت تحت پوشش شهرداری‎های استان قزوین بوده و اعضاءهیئت مدیره آن را شهرداران شهرهای استان تشکیل می‌دهد و ریاست هیئت مدیره آن بر عهده مدیر کل دفتر امور شهری استاندار خواهد بود که پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی های لازم واگذاری ها صورت پذیرفت.

این مقام مسوول بیان کرد: این اقدام با هدف تمرکز پسماندهای شهرهای استان در محمدآباد و ایجاد وحدت رویه بر مدیریت این پسماندها از مرحله پردازش تا دفع و تولید کمپوست خواهد بود.

وی افزود: اکنون روزانه ۴۸۰ تن زباله از سطح استان به مجتمع منتقل می‌شود که از این میزان ۲۸۰ تن زباله شهر قزوین و الباقی زباله های چند شهر از شهر های استان است.

الموتی تصریح کرد: شهرداری‌های محمدیه، الوند، تاکستان، اقبالیه، بوئین زهرا و شهرداری قزوین اکنون به عنوان اعضاء هیئت مدیره شرکت مذکور بوده که حدودا ۴۵ درصد سهام این شرکت را شهرداری قزوین به خود اختصاص داده است.

این مقام مسوول به ضرورت ساماندهی پسماندهای صنعتی اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از معضلات موجود در شهر و استان ساماندهی پسماندهای صنعتی است که با تخصیص ۱۰ هکتار از اراضی همجوار مجتمع محمدآباد و واگذاری آن به شرکت عصر صنعت سبز کاسپین ایرانیان این مشکل نیز بر طرف شده است و تمامی پسماندهای صنعتی در استان از ۱۵آبان ۹۳ در این مکان و توسط شرکت مذکور پذیرش و ساماندهی می‌شود.

وی خطاب به سایر شهرداری‌های استان درخواست کرد: در برنامه کاری پیمانکاران خود در سال جدید هزینه انتقال پسماندهای خانگی را به سایت محمد آباد در نظر گرفته تا از دفن غیر بهداشتی آن در حریم شهر های استان اجتناب شود و بدین وسیله از آلودگی زیست محیطی و زمین های کشاورزی جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین یادآور شد: شهرداری ها به تناسب زباله ای که به این مرکز انتقال می دهند هزینه پرداخت خواهند کرد.

انتقال صنوف مزاحم از شهر قزوین

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: در صورت همکاری مجتمع صنفی و کارگاهی بیدستان متعلق به بخش اقتصادی کمیته امام خمینی(ره) با شهرداری قزوین بخشی از صنوف مزاحم در شهر قزوین به این واحد انتقال پیدا خواهند کرد.

الموتی بیان کرد: در جلسه مشترکی که با روسای اتحادیه درودگران، ورق کاران، درب و پنجره سازان و مصالح ساختمانی داشتیم قرار شد در صورت همکاری مجتمع صنفی و کارگاهی بیدستان با شهرداری قزوین بخشی از صنوف مزاحم در شهر قزوین به این واحد انتقال پیدا کند.

الموتی به دغدغه‎ها و نگرانی‌های صنوف مربوطه اشاره و اظهار کرد: برای رفع مشکلات و تحقق موضوع، هر صنف خواسته‌های خود را مطرح کردند که از جمله مشکلات تامین آب و برق و گاز و خدمات جانبی بود.

الموتی افزود: انتقال مشاغل مزاحم شهری از سال‎های گذشته مطرح بوده و متاسفانه به دلایل مختلف این موضوع بلاتکلیف مانده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: این مذاکرات پیرو اعلام همکاری روءسای اتحادیه ها ی مذکور برگزار و مقرر شد بین شهرداری و بخش اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره تعیین وضعیت و مالکیت زمین واقع در جنب کارخانه الکل سازی بیدستان توافقاتی صورت گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال تصمیم بر این است که با همکاری و مساعدت همه دست اندرکاران مشکلات صنوف نیز در این انتقال برطرف شود.

ارائه خدمات حداقلی به نواحی منفصل

وی در ادامه به ارائه خدمات شهری به نواحی منفصل اشاره و بیان کرد: اکنون خدمات حداقلی به نواحی منفصل ارائه می شود چراکه هنوز از نواحی منفصل هزینه های شهرنشینی دریافت نشده است.

الموتی بیان کرد: عادلانه نیست از شهروندان شهر قزوین هزینه هیا شهرنشینی دریافت شود و در نواحی منفصل هزینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز