خبرگزاری کار ایران

حسینی، نماینده قزوین:

شوراها و شهرداری‌ها باید به مساجد اهمیت دهند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۸۲

شورای اسلامی شهر و شهرداری باید به مساجد به عنوان کانون های فرهنگی در شهر اهمیت بیشتری دهند.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری باید به مساجد به عنوان کانون‌های فرهنگی در شهر اهمیت بیشتری دهند.

به گزارش ایلنا، حسینی دیشب در نشست اعضای ادواری شورای اسلامی شهر قزوین افزود: شهرسازی اسلامی و ایرانی با همفکری و تفکر فرهنگی مهندسان قزوینی در شهر قزوین محقق می‌شود.

وی با اظهار اینکه ۸ هزار مهندس در قزوین است، تصریح کرد: متأسفانه آنان تاکنون نتوانسته‌اند، فرهنگی ایرانی و اسلامی را در شهرسازی و ساختمان‌سازی طراحی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه مسئول وضعیت فعلی فرهنگی‌اند، افزود: مهندسان برای شهرسازی اسلامی منطبق با فرهنگ ایرانی باید در ابتدا از فکر فرهنگی مناسب برخوردار باشند تا بتوانند این مهم را محقق کنند.

حسینی با اظهار اینکه در دوره صفویه و قاجاریه، ساختمان‌هایی با نماد فرهنگ اسلامی در قزوین بنا شده است، افزود: متأسفانه امروز شهرسازی این شهر هیچ شباهتی به فرهنگ اسلامی ندارند.

وی به شهرک مهرگان قزوین اشاره کرد و گفت: مهندسان در ساخت این شهرک به فرهنگ اسلامی توجهی نکردند و در آینده مشکلات متعدی در این شهر خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز