خبرگزاری کار ایران

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در جایگاه نخست کشوری قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۲۱۳

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کسب رتبه نخست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در مراسم تقدیر از کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین، با تشکر از نقش‌آفرینی کارکنان، دستیابی به این مهم را نتیجه کار جهادی پرسنل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان دانست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره جایگاه و اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی در کاهش پرونده‌های وارده به محاکم قضایی استان و اطاله دادرسی، دستاورد آن را افزایش رضایتمندی مردم اعلام کرده  و فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را همسو با اهداف سند تحول قضایی ارزیابی کرد.

شعبانی اضافه کرد: ماموریت‌های تصریح شده در سند تحول قضایی همانند حلقه‌های یک زنجیر وابسته و مکمل یکدیگر هستند و در این میان، ماموریت پنجم که مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی است نقش اساسی در کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: کار جهادی با دو مولفه برنامه محوری و انجام به هنگام امور شناخته می‌شود و کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین مضاف بر دانایی، توانمندی، خلاقیت و نوآوری، از روحیه جهادی نیز برخورداراند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم در زمره وظایف اولیه دستگاه‌های اجرایی  قرار دارد، افزود: پیشگیری مقوله‌ای فراقوه‌ای و مشارکتی است و وظیفه دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری ایجاد هماهنگی، راهبری و برقراری تعامل در راستای کاهش وقوع جرایم، دعاوی و بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی وضعیت موجود را نتیجه تعامل مطلوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با سایر نهادهای مسئول دانست و اظهار کرد: یکی از رموز موفقیت معاونت پیشگیری در انجام وظایف محوله و پیشبرد اهداف تعیین شده، استفاده مناسب از ظرفیت نهادهای مردمی و مشارکت طلبی در چارچوب دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز