خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه بین المللی امام خمینی؛

سه محصول دانش بنیان در قزوین رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۱۷۱

سه محصول دانش بینان تولید شده در مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، این مراسم که روز شنبه در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، شامل رونمایی از آفت کش‌های گیاه پایه، خودرو و پهباد بود.

مدیر مرکز رشد واحد های فناور و کار آفرینی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در رابطه با آفت‌کش‌های گیاهی پایه گفت: تولید آفت‌کش‌های گیاهی با استفاده از متابولیت‌های (ترکیبات واسطه) گیاهی و بدون استفاده از مواد شیمیایی برای نخستین مرتبه در قزوین صورت گرفت.

فرزاد ابراهیمی با اشاره به اینکه در تولید این محصول از گیاهان بومی استان قزوین استفاده شده است، در رابطه با مزایای این آفت کش‌ها اظهار کرد: تولید آفت‌کش با استفاده از متابولیت‌های گیاهی بدون استفاده از مواد شیمیایی است و باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی پس از برداشت و قبل از مصرف کاهش می‌یابد.

به گفته وی، این محصول برای طبیعت و جانداران، محصولی غیرسمی و دوستدار محیط زیست به شمار می رود.

ابراهیمی با بیان اینکه امکان سمپاشی این آفت کش بدون نیاز به استفاده از لباس محافظ صورت می گیرد، تاکید کرد: قیمت پایین مواد اولیه و مواد فرآوری شده در تولید این محصول نسبت به سایر محصولات تولیدی و وارداتی از دیگر مزایای آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز