خبرگزاری کار ایران

در پویش ملی سلامت؛

پنج هزار قزوینی مشکوک به فشار خون و دیابت شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۸۵۱

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در پویش ملی سلامت علاوه بر شناسایی بیماران جدید نزدیک به پنج هزار نفر مشکوک به بیماری دیابت و فشار خون شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایلنا، نسرین تنکابنی با اشاره به پویش ملی سلامت گفت: 182 هزار و 719 نفر از افراد بالای 18 سال استان در پویش ملی سلامت، شرکت کرده‌اند و علاوه بر شناسایی بیماران جدید افراد مشکوک هم شناسایی شده‌اند.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: تعداد 2 هزار و 863 فرد مشکوک به بیماری فشار خون بالا و 2 هزار و 89 فرد مشکوک به بیماری دیابت، شناسایی شده است که برای تشخیص نهایی، به سطح بعدی ارجاع شده‌اند.

وی اظهار کرد: افزایش نسبت شناسایی بیماران، شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا در استان و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل این 2 بیماری از اهداف این پویش است.

این مسئول عنوان کرد: افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند به تمام مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت استان، مراجعه کنند و با شرکت در این غربالگری، از وضعیت سلامت خود، آگاه شوند.

تنکابنی، به نقش موثر اصحاب رسانه در اطلاع رسانی به جامعه و ترغیب مردم به شرکت در پویش تاکید کرد و از آنان خواست با دانشگاه علوم پزشکی، در این پویش، همراه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز