خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

ریشه اختلاف در کشورهای اسلامی استکبار آمریکایی و صهیونیسم بین‌الملل است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۲۵۳

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در کشورهای اسلامی هر کجا اختلافی وجود دارد، ریشه این اختلاف به استکبار آمریکایی و نقش صهیونیسم بین‌الملل برمی‌گردد، هر کجا اختلافات قومی و جنگ و دعوا وجود دارد، ریشه آن فتنه‌گران صهیونیسم، مستکبران آمریکایی و حیله‌گران انگلیسی هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، به مناسبت روز دانشجو، نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با تعدادی از دانشجویان غیر ایرانی که در مجتمع خوابگاه‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این نشست گفت: ما در دنیا تقابل‌ها، دو قطبی‌ها، جنگ‌ها و رو در رویی‌های مختلفی را شاهد هستیم، در این دو قطبی‌ها گاهی قوم‌ها با هم دعوا دارند اما خدای متعال همه دو قطبی‌ها را نهی می‌کند و ما را دعوت می‌کند به اینکه در کل عالم یک دو قطبی داریم و آن دو قطبی مستضعفان و مستکبران است و بنابراین در یک قطب مؤمنین هستند که با مستضعفان همراه‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروزه مستکبرین، رسانه‌ها، اینترنت، ماهواره و همه ابزار و امکانات را به کار می‌گیرند برای اینکه ملت‌ها را استثمار کرده و به آن‌ها ظلم کنند، قتل‌عام راه بیندازند، ناامنی ایجاد کنند، ثروت‌اندوزی و قدرت‌طلبی کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بنابراین نتیجه می‌گیریم ما دو قطب هستیم، نخست قطبی که با خدا حرکت می‌کند و شامل مستضعفان است، مستضعفان عالم حتی آن دسته از مستضعفانی هستند که خدا را نمی‌شناسند، ما آن‌ها را هم دوست داریم و نسبت به آن‌ها مسئولیت داریم، قطب دیگر نیز مستکبران هستند، امروزه مرکز مستکبران صهیونیست‌ها و مستکبران آمریکایی هستند که با آنان همراه‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در این ایام شاهد بودیم بایدن از آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و قتل‌عام، جنایت و کودک‌کشی صهیونیست‌ها را تأیید کرد، همه عالم این را دیدند، همچنین در این ایام شاهد بودیم رئیس‌جمهور فرانسه و سران برخی کشورها جنایات صهیونیست‌ها را تأیید کردند، این‌ها دقیقاً در قطب مقابل ما ایستاده‌اند و دشمنی خود را آشکار می‌کنند.

عابدینی تصریح کرد: اکنون ما در جبهه مستضعفین قرار داریم، در مقابل ما کسانی قرار دارند که اهل فتنه، کفر، نفاق، دروغ، دورویی، نیرنگ و حیله هستند، ما دو قطب این‌چنینی را داریم.

وی یادآور شد: جبهه مقابل می‌خواهند بر عالم مسلط بوده و سیطره داشته باشند، ما هم می‌خواهیم هویت انسانی و هویت اسلامی خود را در همه بلاد عالم اعم از آفریقا، آسیا، اروپا و هر کجایی که مسلمانان و مستضعفان حضور دارند، حفظ کنیم.

عابدینی خاطرنشان کرد: بنابراین ما دو فرهنگ داریم، یک فرهنگ مؤمنین و مستضعفین و یک فرهنگ متکبرین، مستکبرین و ظالمین هستند، فرهنگ مؤمنین فرهنگ اخلاق، حمایت از ضعفا، برادری، محبت، دوستی، ایمان و تقواست.

وی ادامه داد: آنچه که فرهنگ مستکبران را تشکیل می‌دهد کشتن کودکان، بمباران خانه‌های مردم ضعیف و مستضعف است که نمونه‌های آن را در یمن، افغانستان، سوریه، کرانه باختری رود اردن و در طول تاریخ فلسطین، لبنان و علی‌الخصوص غزه شاهد بوده‌ایم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: رزمندگان مقاومت در غزه، به کودکان یا زنان اسیر شده صهیونیست‌ها احترام می‌گذارند اما صهیونیست‌ها هزاران کودک اهل غزه را به شهادت رسانده‌اند، در بیمارستان اکسیژن و هوای کودکان نارس را قطع کردند تا آن‌ها کشته شوند، این‌ها دو فرهنگ متفاوت هستند.

در ادامه این جلسه دانشجویان غیر ایرانی سؤالاتی را در رابطه با تحولات جهان پرسیدند و نماینده ولی فقیه در استان به سؤالات آنان پاسخ داد.

امام جمعه قزوین در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان لبنانی در رابطه با مسائل مربوط به غزه عنوان کرد: یکی از چیزهایی که قرآن در مورد یهودیان می‌فرماید این است که این‌ها نمی‌توانند از عقلشان استفاده کنند، اگر عقل داشتند به کوچه و خیابان‌های غزه نمی‌آمدند، وقتی به غزه وارد شدند این نشانه عصبانیتی است که عقلشان را تعطیل کرده است.

عابدینی تأکید کرد: اکنون خود صهیونیست‌ها هم می‌گویند که این جنگ برای ما هیچ نتیجه‌ای جز شکست ندارد، سید حسن نصرالله چه زیبا بیان فرمود که اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم نصرت و پیروزی از آنِ مؤمنین و مستضعفین است و شکست برای صهیونیست‌ها و ظالمین است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: همه اخبارها و گزارش‌ها حاکی از آن است که آینده صهیونیست‌ها آینده‌ای بسیار تاریک و ذلت‌بار است و آینده مسلمانان روشن و با پیروزی همراه است، ما بسیار نسبت به آینده غزه و مردم مظلوم و ستم‌کشیده آن امیدواریم و نسبت به شکست و نابودی صهیونیست‌ها هم شک نداریم، ان‌شاءالله همه این‌ها به زودی اتفاق خواهد افتاد، چرا که وعده پروردگار حکیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز