خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

اختلافات فقهی دلیل برهم زدن وحدت شیعه و سنی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۳۴۰

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ممکن است در برخی از مسائل شیعه و سنی اختلافات فقهی داشته باشند؛ اما اختلافات فقهی دلیل برهم زدن وحدت شیعه و سنی نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از برادران سنی و شیعه افغانستانی مقیم قزوین که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، گفت: طبق آیات قآن کریم به تقوا تاکید شده و اگر تقوا باشد انسان اهل تشخیص می‌شود، فتنه را از غیر فتنه می‌شناسد، می‌فهمد که این داعشی‌ها اشراری هستند که اسرائیل، آمریکا و سعودی‌ها را به جان کشورهای اسلامی و به جان شیعه و سنی انداختند، سنی و شیعه را کشتند، خواستند جنگ شیعه و سنی در دنیا راه بیندازند، اما درایت مؤمنین و درایت شیعه و سنی فهمید که یهود چه نقشه‌ای برای آن‌ها کشیده است، نیرنگ آن‌ها را شناختند و جلوی آن‌ها ایستادند تا توطئه‌ها خنثی شد و نقشه آ‌ن‌ها به خودشان برگشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما باید بفهمیم چه چیزی اسرائیلی‌ها را خوشحال می‌کند، دنبال آن نباشیم، آیا یهودی‌ها طرفدار شیعه یا سنی هستند، آن‌ها فقط می‌خواهند شیعه و سنی به جان هم بیفتند و یکدیگر را نابود کنند و ما باید به این‌ها توجه کنیم.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: هر کس به خدا وصل شد و به خدا اعتقاد داشت، موفق خواهد شد، همچنین ایمان، تقوا و تسلیم باید در وجود یکایک ما فوران کند، ممکن است ارتباط فردی انسانی با خدا خوب باشد اما وقتی وارد جمع می‌شود متوجه نباشد که وظیفه‌اش نسبت به برادران ایمانی خود چیست، ممکن است یک نفر در عبادات فردی نماز شب و قرآن بخواند، انفاق کند اما به رسم زندگی جمعی اشراف نداشته باشد.

وی ادامه داد: در قرآن آمده که رسم زندگی جمعی را بیاموزید تا دشمن نیاید ایران را یک طرف و افغانستان را طرف دیگر قرار دهد، تا دشمن نیاید شیعه را یک طرف قرار دهد و سنی را در طرف دیگر قرار دهد بلکه همه این‌ها جمع شود و همه بنده خدا شویم، بگوییم هر کجا هستیم بندگی خدا را می‌کنیم.

مهم‌ترین امر به معروف امر به وحدت است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن می‌گوید وقتی ایمان، تقوا و تسلیم داشتید، حالا بیایید با یکدیگر باشید، اگر با هم باشید اختلافی بین شما ایجاد نمی‌شود، همیشه هم امر به معروف و نهی از منکر کنید، مهم‌ترین امر به معروف، امر به وحدت است و مهم‌ترین نهی از منکر، نهی از تفرقه است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر ما نهی از منکر را تفرقه دانستیم آن‌وقت عداوت یهودی‌ها و مستکبران آمریکایی را درک می‌کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: زمانی قدرت آمریکا این بود که داعش را به جان سوریه، عراق و افغانستان انداختند، الان همه هنرشان این است که سطل زباله آتش می‌زنند، این موضوع نشان می‌دهد امروز بیشتر از گذشته «و یدخلون فی دین الله افواجا» اتفاق افتاده است.

در ابتدای این دیدار برادران اهل سنت با تأکید بر اینکه اختلافات شیعه و سنی خواست دشمنان و صهیونیست‌ها است، بر وحدت شیعه و سنی تأکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز