خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین:

حضور بانوان در مساجد اهمیت ویژه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۹۰۸

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: اگر حضور بانوان را در مسجد منع کرده و یا کمرنگ کنیم به تربیت و سبک زندگی صدمه زده‌ایم بنابراین حضور بانوان در مسجد جایگاه ویژه داشته و اهمیت دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علی کاظم لو با اشاره به‌ضرورت حضور منسجم بانوان در مساجد گفت: بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و تربیت بخش دیگر جامعه هم در دست این بانوان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه‌داد: حضور با برنامه و انسجام بانوان در مسجد بسیار اهمیت دارد، یعنی اگر خواهری برای مسجد رفتن برنامه دارد به گونه‌ای تنظیم کند که از این حضور بهره معنوی و اجتماعی ببرد.

وی بیان کرد: در گذشته، در مساجد فقط بحث معنوی مطرح بود و امروز مسجد محل حل مسائل اجتماعی و حتی گاهی خانوادگی است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حضور بانوان مانند آقایان در مسجد ضرورت دارد و این انسجام و با برنامه بودن موجب می‌شود این حضور مفیدتر باشد.

کاظم لو عنوان کرد: اگر کسی بیاید این حق را از بانوان بگیرد و یا خود خواهران به بهانه‌های واهی، خود را از مسجد دور کنند، بخشی از مسائل اجتماعی را نمی‌شنوند و این امر در تربیت فرزندان اثرگذار است چراکه اگر مادر در مسائل اجتماعی، شرعی و فردی آگاهی نداشته‌باشد، ممکن است با حرکتی ذهن و روح فرزند خود را مکدر کند.

وی خاطر نشان کرد: در یک زمانی با توجه به نوع ساختمان مساجد، این شرایط و فضا برای حضور بانوان مهیا نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و مجاهدت‌ها، مساجد ما بهتر از خانه‌ها هستند، بنابراین این معنا ندارد بگوییم مسجد زن، خانه‌اش است مگر اینکه ضرورت اقتضا کند ولی اصل اولیه امروز حضور بانوان مانند حضور آقایان در مسجد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز