خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان:

به دنبال افزایش ظرفیت صادراتی قزوین هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۷۱۳

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: دنبال این هستیم ظرفیت صادراتی استان را در کشورهای همسایه و سایر کشورها افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، عصر امروز با حضور مسئولین و صاحبان صنایع در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

مجید آهنگریان در این مراسم گفت: در بخش خصوصی در استان خودمان با نگاه همدلانه مسایل را در حوزه‌های مختلف مطرح می‌کنیم و بارها در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کارهایی که باید کارشناسانه صورت گیرد، پیگیری شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: همچنین نشست‌های متعددی با بانک‌های حوزه صنعت برگزار شده، نسبت به شناسایی بازارهای هدف هم اقداماتی صورت گرفته و بنا است حمایت‌هایی که در قالب قانون امکان‌پذیر است، اعمال شود.

وی بیان کرد: در چند ماه گذشته با سفیران و فعالینی که اصالت قزوینی داشتند نشستی برگزار و مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان معرفی شد.

این مسئول ادامه داد: استاندار قزوین بر قرار گرفتن استان جزء باشگاه صادرکنندگان میلیارد دلاری تاکید دارد و امیدواریم امسال علی‌رغم محدودیت‌های موجود به این هدف دست پیدا کنیم.

واردارت و صادرات باید به یک اندازه رشد کنند 

نماینده‌ قزوین، آبیک و البرز در مجلس هم در این مراسم گفت: ناترازی از مسایل مطرح در صادرات است، درصورتی که در یک اقتصاد سالم میزان صادرات و واردات هر دو باید رشد کنند؛ اما ما واردات را بد تعریف می‌کنیم.

لطف‌الله سیاهکلی ادامه داد: ما درون کشور نمی‌توانیم تنظیم بازار کنیم و بنابراین به صادرکننده ایراد می‌گیریم، اگر یک روز وزیر صنعت باشم می‌گویم هر تولید کننده باید یک سهم صادرات داشته باشد و درصد مشخصی صادرات اجباری داشته باشد.

وی عنوان کرد: وقتی واردات خودرو را مطرح کردم تعدادی از نمایندگان مخالف بودند که با توضیحاتی که دادم همه آن‌ها موافق شدند، نباید ارز را به‌عنوان کالا در کشور بفروشیم، ارز جایگاه کالا پیدا کرده و باید به جایگاه اصلی خود بازگردد که استفاده از آن در خارج از کشور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد نگاه و نگرش ما غلط است، وقتی به صادرات به‌عنوان ضدارزش نگاه می‌کنیم با وضو مقابلش می‌ایستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز