خبرگزاری کار ایران

در کتابخانه شهدای قزوین؛

بیش از هشت هزار کتاب بریل و صوتی در دسترس قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۸۶۹

مدیکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در حال حاضر 7 هزار و 290 عنوان کتاب صوتی و 550 عنوان کتاب با خط بریل در کتابخانه شهدای قزوین در اختیار نابینایان و ناشنوایان قرار می‌گیرد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به منابع کتابخانه‌های استان برای نابینایان و ناشنوایان گفت: در حال حاضر خدمات برای این اقشار در کتابخانه شهدا ارائه می‌شود و کتابدار این بخش هم از روشن‌دلان است تا بتواند ارتباط موثری با اعضا داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: علاوه بر ارائه کتاب‌ها، برای توانمندسازی نابینایان و ناشنوایان هم کارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود و سعی بر این است خدمات‌دهی فعال و پویا باشد.

وی با تاکید بر عدالت در دسترسی به منابع مطالعاتی اظهار کرد: با توجه به اهمیت دسترسی همه اقشار جامعه از جمله معلولان به منابع مطالعاتی این بخش در استان تجهیز شده و در حوزه عمومی هم محدودیت موضوعی برای کتاب‌ها وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: درحال حاضر 102 مرد و 92 زن در این بخش از کتابخانه عضویت دارند و حتی برخی منابع صوتی به صورت آنلاین برای پست الکترونیک آن‌ها ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی می‌توان خدمات گسترده‌تری را برای این اقشار انجام داد؛ زیرا در حال حاضر فضای فیزیکی محدودی را در دسترس داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز