خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان قزوین:

طرح بورسیه صنعتی در ۲ دانشگاه قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۹۵۴

رئیس بنیاد نخبگان قزوین از اجرای طرح بورسیه صنعتی در ۲ دانشگاه استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح دانشجویان به سمت مهارت آموزی و بازار کار سوق داده می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی رجب‌پور روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در جمع رسانه های جمعی استان قزوین افزود: طرح ملی بورسیه صنعتی دانشجو، امسال به طور آزمایشی در کشور اجرا می شود.

رئیس بنیاد نخبگان قزوین اظهار کرد: پس از اجرای این طرح برای اولین بار در استان یزد، بنیاد نخبگان تصمیم گرفت این طرح را در کشور اجرایی کند بنابراین امسال ۱۴۰۰ ظرفیت در کل کشور در وزارت علوم تایید و به صورت رسمی در دفترچه کنکور درج خواهد شد.

رجب پور تصریح کرد: اقبالی که امروز نسبت به دانشگاه فرهنگیان وجود دارد یک دلیلش امنیت شغلی است و همین موضوع یکی از شباهت های طرح بورسیه صنعتی و دانشگاه فرهنگیان است.

وی اضافه کرد: دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا در این طرح خوش درخشید و از ۱۰۰ نفر کد رشته که به استان قزوین اختصاص یافت ۸۶ کد رشته به این دانشگاه تعلق گرفت و ۱۵ کد رشته نیز به دانشگاه امام خمینی (ره) تعلق گرفت و امیدواریم سال آینده این ظرفیت افزایش یابد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین با بیان اینکه امیدواریم بخش صنعت از خروجی این طرح بهره مند شود،اظهار کرد: آنچه در صنعت تعهد می باشد این است که حقوق این دانشجویان را پرداخت نماید و دانشجو متعهد است به ازای تعداد سال هایی که از این طرح بهره مند شده به همان صنعت خدمت نماید.

این مسئول افزود: ما باید تلاش کنیم رتبه های برتر کنکور را به سمت این کد رشته ها سوق دهیم. این طرح در حال حاضر برای کسانی است که رتبه های زیر ۲ هزار داشته باشند اجرا می شود.

وی یاد آور شد: ما معتقدیم اگر این طرح به خوبی اجرا شود بخش زیادی از مشکل اشتغال دانش آموختگان حل خواهد شد.

رجب پور با اشاره به پذیرش دانشجویان بومی در این طرح ملی،تاکید کرد: دانشجویان بومی استان های البرز و قزوین می توانند در این انتخاب رشته شرکت کنند و اولویت برخی رشته ها ویژه ساکنین شهرستان بویین زهراست و کسانی که کد رشته ها را انتخاب می کنند علاوه بر اینکه باید در کنکور حائز رتبه شوند، باید در مصاحبه شرکت کنند.

این مسئول تصریح کرد: واحدهای درسی این دانشجویان به گونه ای ایجاد شده که بتوانند در محیط همان صنعت حضور یابند و دانشجویان از نظر حوادث در طول دوران تحصیلی بیمه هستند.

وی یادآور شد: همچنین از ۱۰۰ نفر سهمیه استان قزوین، طبق اعلام نیازی که بخش صنعت داشته، ۲۰ نفر نیروی زن و ۸۰ نفر نیروی مرد هستند.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا نیز در این مراسم گفت: مرکز فنی‌ و آموزشی بویین زهرا از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر با پانزده رشته فنی‌ و مهندسی در جنوبی‌ترین نقطه قزوین که به‌ لحاظ صنعتی و کشاورزی بسیار مستعد می باشد، ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۵۱ عضو هیات علمی در حال فعالیت است.

وی اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که از وضعیت دانشگاه محوری به سمت جامعه محوری برویم و از جانب وزارت علوم دو ماموریت مهم تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص و همچنین تامین دانش و فناوری تحول آفرین را بر عهده گرفته ایم.

قربانی تصریح کرد: ۲ گزاره "آموزش، پژوهش و بیرون داد هدفمند" و "شاگرد، فناور و نوآورپروری" هم در بحث عرضه و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص و هم تامین دانش و فناوری می تواند موثر باشد و تحقق این مهم را هدف قرار داده ایم.

این مسئول تاکید کرد: ما یکی از استان های پیشرو در طرح بورسیه صنعتی دانشجو هستیم که در آن دانشجو براساس نیاز صنعت انتخاب و پذیرش می شود و حقوق و مزایا دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد: در بعد تامین نیروی انسانی ماهر در استان قزوین مسوولیت ویژه ای داریم؛ ما دو درصد جمعیت کشور و در ازای آن هشت درصد صنعت کشور را در استان قزوین داریم؛ بنابراین عرضه و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص یک مسوولیت اجتماعی ویژه برای دانشگاه فنی‌ و آموزشی بویین زهرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز