خبرگزاری کار ایران

باتری خودرو بی جان چه زمانی پدیدار می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۲۷۴

چه تعمیر و نگهداری خودرو خود را جدی بگیرید و چه مدتی است که به دنبال تعمیر خودرو نبوده اید، اکثر رانندگان در برخی مواقع با باتری خاموش شده مواجه می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تماس با خدمات تعمیر و نگهداری کنار جاده، یا فهمیدن نحوه رساندن وسیله نقلیه خود به تعمیرگاه می تواند پرهزینه باشد و راه حل مناسبی برای همه نیست. با آموزش نحوه شارژ باتری ماشین خود با مراحل زیر می توانید از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کنید.

سلب مسئولیت: کار با باتری خودرو خطراتی مانند برق گرفتگی و آسیب احتمالی به سیستم خودرو در صورت استفاده نادرست را دارد. لطفاً هنگام انجام هرگونه تعمیر و نگهداری خودرو احتیاط کنید و همیشه به دفترچه راهنمای سازنده خودرو خود مراجعه کنید. اولین قدم در یادگیری نحوه شارژ باتری اوربیتال  ، آماده کردن آن برای شارژ است. باید تعیین کنید که آیا باتری ماشین شما باید از سینی نگهدارنده آن خارج شود یا نه یا می توان آن را همانطور که هست شارژ کرد.

از نظر فنی، همه باتری‌های خودرو را می‌توان در حالی که هنوز متصل است شارژ کرد، اما تمیز کردن سریع باتری خودرو قبل از شارژ کردن ضرری ندارد .

موتور خودرو را خاموش کنید.

پس از آماده کردن باتری وسیله نقلیه خود برای شارژ باتری، باید موتور خودرو خود را خاموش کنید. سپس، کل سیستم الکتریکی وسیله نقلیه خود، از جمله چراغ های داخلی را خاموش کنید. قبل از اینکه به مرحله بعدی فرآیند شارژ بروید، اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات برقی خاموش است.

کابل های منفی و سپس مثبت را بردارید.

کاملاً ضروری است که ابتدا کابل منفی و سپس کابل مثبت را به ترتیب از پایانه های باتری خود جدا کنید. در غیر این صورت ممکن است باعث اتصال برق یا آسیب رساندن به باتری ماشین خود شوید.

کابل نگاتیو تقریباً همیشه یک کابل سیاه است که نماد "-" در آن وجود دارد. کابل مثبت معمولا یک کابل قرمز با علامت "+" است. برای جدا کردن هر کابل، ابتدا ممکن است مجبور شوید درپوش‌های پلاستیکی را که گاهی اوقات روی پایانه‌های باتری 50 آمپر اوربیتال قرار دارند، بردارید .

برای بیشتر باتری‌های خودرو، باید از یک آچار سوکت 10 میلی‌متری برای باز کردن کابل منفی استفاده کنید، در حالی که مراقب باشید آن را از کابل مثبت دور نگه دارید زیرا ممکن است شارژ بین دو منبع منتقل شود. در نهایت، این روند را با کابل مثبت و ترمینال تکرار کنید و همچنان مراقب باشید که دو کابل از هم جدا باشند.

قبل از شارژ کردن باتری خودرو، مهم است که پایانه های باتری خودرو را تمیز کنید. توصیه می کنیم از یک برس تمیز کننده ترمینال استفاده کنید که هم از نظر شکل و هم از نظر ظاهر شبیه به مسواک است. یک برس تمیزکننده ترمینال برای تمیز کردن پایانه های باتری با پاک کردن زباله های خورنده و مواد شیمیایی استفاده می شود.

یک برس تمیزکننده ترمینال بهتر است با یک محلول تمیزکننده باتری جفت شود، اما مخلوط جوش شیرین و آب به همان اندازه در خنثی کردن اسید باتری ، جلوگیری از خوردگی و خنثی کردن هرگونه نقص احتمالی موثر است. ما نسبت یک فنجان آب مقطر به یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را توصیه می کنیم.

 

شماره 4 شارژر باتری 60 آمپر اوربیتال را وصل کنید.

اگر مراحل بالا را کامل کرده اید، اکنون آماده هستید تا شارژر باتری خودرو را به باتری وسیله نقلیه خود وصل کنید. دستورالعمل‌های زیر برای اکثر شارژرهای باتری خودرو کار می‌کنند، اما اگر شارژر شما دستورالعمل‌های خاصی برای کارکرد دارد، به جای آن از آن‌ها پیروی کنید.

مطمئن شوید شارژر باتری ماشین خاموش است. ابتدا کابل مثبت را به ترمینال مثبت وصل کنید سپس به ترتیب کابل منفی را به قطب منفی وصل کنید.

شارژر ماشین خود را روشن کنید و نرخ شارژ را روی کمترین میزان ممکن تنظیم کنید. اگر سیستم شارژ شما دارای تایمر است، آن را برای بازه زمانی مناسب تنظیم کنید. اگر شارژر شما مجهز به تایمر نیست و مطمئن نیستید که چه مدت باتری ماشین خود را شارژ کنید ، به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید یا به صورت آنلاین جستجو کنید تا از شارژ بیش از حد احتمالی جلوگیری کنید .

برداشتن شارژر باتری خودرو

برای تکمیل فرآیند شارژ باتری خودرو ، قبل از اینکه به چیز دیگری دست بزنید، شارژر خود را خاموش کنید . هنگامی که شارژر ماشین شما خاموش شد، کافی است ابتدا کابل مثبت و سپس کابل منفی را جدا کنید .

به یاد داشته باشید که کابل های پایانه های باتری 66 آمپر اوربیتال خود را متصل کنید. یک بار دیگر، مطمئن شوید که کابل مثبت را قبل از کابل منفی دوباره وصل کنید. اگر باتری خودرو را به طور کامل درآورده اید ، اکنون زمان آن است که آن را دوباره در سینی خود قرار دهید.

شماره 5 باتری ماشین خود را تست کنیدبرای تست صحیح باتری خودرو، نباید تا چند روز پس از شارژ با ماشین خود رانندگی کنید. این به این دلیل است که دینام ماشین شما باتری را در حالی که وسیله نقلیه شما کار می کند شارژ می کند. با این حال، این بخش از فرآیند کاملا ضروری نیست، زیرا ما می دانیم که بسیاری از رانندگان به خودروهای خود به صورت روزانه نیاز دارند.

اگر تصمیم به تست باتری ماشین خود دارید، توصیه می کنیم از مولتی متر خودرو استفاده کنید و مراحل زیر را دنبال کنید :

تستر باتری را وصل کنید. کابل قرمز را به قطب مثبت باتری و کابل مشکی را به قطب منفی وصل کنید . سپس مولتی متر خودرو را روشن کنید.

تست ولتاژ باتری برای این کار باید به این نکته توجه داشته باشید که اکثر باتری های خودرو 12.0 ولت هستند. یک باتری 70 آمپر اوربیتال کاملاً شارژ شده باید 12.6 ولت یا بالاتر را نشان دهد، در حالی که 12.4 ولت ماشین شما را روشن می کند و 12.0 ولت یا کمتر نیاز به شارژ اضافی دارد. برای این مرحله می توانید از ولت متر استفاده کنید، اما بعداً در این فرآیند به یک مولتی متر نیاز خواهید داشت .

در روشی دیگر پس از تنظیم مولتی متر خود در حالت تست، باید خودرو را روشن کنید. سپس دستگاه شما باید کمترین ولتاژی را که باتری ماشین شما قادر به حفظ آن در حین کار استارت است، نشان دهد. باتری های سالم معمولا بین 9.0 تا 10.0 ولت دارند.

تست شارژ انجام دهید. آخرین و مطمئناً مهم‌ترین، مولتی‌متر خود را به حالت تست شارژ در حالی که وسیله نقلیه شما هنوز در حال کار است تغییر دهید. باتری خودروهای سالم معمولا بین 14.2 تا 14.5 ولت خوانده می شود. هر چیزی کمتر از این محدوده نشان می دهد دینام شما یا بخشی از سیستم شارژ خودرو شما باید بررسی شود.

تیم ما همچنین استفاده از نگهدارنده باتری را برای شارژ کامل باتری ماشین خود توصیه می کند. این دستگاه های هوشمند را می توان بدون ترس از شارژ بیش از حد روشن کرده و به باتری خودرو متصل کرد.

چرا باید بدانم چگونه باتری 74 آمپر اوربیتال را شارژ کنم؟

باتری‌های خودرو قطعات پیچیده‌ای از تجهیزات هستند، اما کاملاً ضروری هستند زیرا منبع اصلی انرژی برای حرکت و رانندگی ماشین شما هستند. حتی اگر یک ماشین جدید بخرید ، چه باتری بدی داشته باشید یا نه، به سادگی یک شانس است . دانستن اینکه چگونه یک باتری ماشین را خودتان انجام دهید و شارژ کنید، این دانش را در اختیار شما قرار می‌دهد که با قدرت کافی برای رسیدن به خانه یا شارژ کامل برای هفته‌های رانندگی آینده، به جاده بازگردید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز