خبرگزاری کار ایران

چگونه باتری ماشین خود را تعویض کنم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۵۶۲

شما می توانید از نمایندگی های معتبری که در زمینه فروش باتری خودرو فعالیت دارند، یکی را خریداری کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اگر خودتان به تعویض فیزیکی آن اطمینان ندارید، از یک کارشناس کمک بگیرید، در غیر این صورت برخی فروشگاه‌ها مثل فروشگاه امداد باتری کهن حتی آنها را به عنوان بخشی از خدمات برای شما در نظر می‌گیرند.  

چگونه از شر باتری ماشین قدیمی خود خلاص شوم؟

اکثر مغازه‌های لوازم جانبی خودرو، مکان‌های تعمیر یا مرکز بازیافت و زباله محلی شما باید باتری‌های مستعمل را برای بازیافت بپذیرند. آنها را نمی توان فقط با زباله های خانگی دور انداخت، زیرا از دی اکسید سرب و اسید سولفوریک ساخته شده اند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را با بازیافت به درستی دور بیندازید. اگر باتری سوزوکی خود را از امداد باتری کهن خریداری کنید، باتری فرسوده از شما تحویل گرفته می شود و برای بازیافت به کارخانه برگردانده می شود.

چراغ باتری داشبورد به چه معناست؟

ممکن است لزوماً به این معنی نباشد که به باتری جدید نیاز دارید. ممکن است توجه شما را به یک مشکل در سیستم شارژ یا یک خطای الکتریکی معطوف کند. در هر صورت، ماشین خود را به گاراژ بیاورید تا در اسرع وقت مشکل را ریشه‌یابی کنید تا از تبدیل شدن هر گونه مشکل به مشکل بزرگ‌تر جلوگیری کنید.

آیا باتری ماشین می تواند خودش را شارژ کند؟

گاهی اوقات، بله. هنگامی که رانندگی می کنید، باتری ماشین شما توسط دینام شارژ می شود. بنابراین اگر شارژ آن خالی بود و موفق به باتری به باتری و راه اندازی آن شده اید، رانندگی با آن در واقع باتری را شارژ می کند.

آیا باید باتری ماشین جدید را شارژ کنم؟

یک باتری کاملاً نو باید برای کارکرد خودرو شارژ زیادی داشته باشد اما اگر قرار است باتری 50 آمپر سوزوکی را برای مدت طولانی قبل از استفاده در ماشین خود ذخیره کنید، ممکن است ارزش داشته باشد که یک شارژر قطره چکانی تهیه کنید تا شارژ آن از دست نرود.

چرا باتری ماشین من خالی است؟

ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد که این اتفاق افتاده است، مانند روشن ماند تصادفی چراغ‌های جلو، انجام سفرهای کوتاه بیش از حد، مشکل الکتریکی در ماشین شما که باعث تخلیه آن می‌شود، یا ممکن است فقط باتری قدیمی باشد که نیاز به تعویض دارد. اگر به مرز پنج سال نزدیک می شود، به دنبال یک باتری جدید باشید.

ولتاژ باتری ماشین شارژ شده چقدر است؟

با استفاده از یک ولت متر می توانید شارژ باتری ماشین خود را بررسی کنید. اگر باتری به طور کامل شارژ شود، باید حدود 12.6 ولت بدون بار باشد. اگر ولتاژ زیر 12.45 ولت باشد، نشانه آن است که باتری شما نیاز به شارژ مجدد یا تعویض دارد.

چگونه عمر باتری 60 آمپر سوزوکی را بالا ببرم؟

عادت‌های ساده‌ای مانند متعادل کردن سفرهای کوتاه با چند سفر طولانی‌تر به طوری که باتری کاملاً شارژ بماند و اطمینان حاصل کنید که تمام برق‌ها و چراغ‌ها قبل از ترک ماشین خاموش شده‌اند، تفاوت بزرگی در افزایش عمر باتری ماشین شما ایجاد می‌کند.

آیا باید باتری ماشینم را آب کنم؟

اکثر باتری‌های خودروهای جدید «بدون تعمیر و نگهداری» در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین به گونه‌ای مهر و موم شده و طراحی شده‌اند که هرگز مجبور نشوید آنها را با آب پر کنید.

آیا هوای سرد می تواند روی باتری 70 آمپر سوزوکی من تأثیر بگذارد؟

بله دمای شدید می تواند منجر به از دست دادن باتری شود. در صورت امکان، ماشین خود را در مکانی سرپوشیده مانند گاراژ پارک کنید.

آیا خالی بودن باتری ماشین بر مصرف سوخت من تأثیر می گذارد؟

آره. باتری خالی به این معنی است که دینام ماشین شما باید برای بازیابی باتری بیشتر کار کند. این باعث می شود فشار بیشتری به موتور وارد شود و سوخت بیشتری مصرف شود. همیشه باتری خود را شارژ نگه دارید و در صورت خالی شدن باتری در اسرع وقت آن را تعویض کنید.

آیا اندازه باتری ماشین من مهم است؟

آره. اطمینان از داشتن باتری مناسب برای خودروی خود بسیار مهم است، در غیر این صورت آنطور که باید عمل نمی کند. اگر مطمئن نیستید همیشه با یک متخصص مشورت کنید. در مورد باتری 74 آمپر سوزوکی خود حدس و گمان کاری نیست که باید انجام دهید.

تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد می‌توانند به باتری شما آسیب وارد کنند. درباره اینکه چگونه می توانید مطمئن شوید باتری برای هر فصلی آماده است، بیشتر بیاموزد.

نکته 1: گرما بر عمر باتری شما تأثیر می گذارد اکثر مردم در زمستان به باتری ماشین خود فکر می کنند، اما دمای گرم بدترین دشمن باتری شما است. هوای گرم به معنای دمای بالا در زیر کاپوت است که باعث تسریع خوردگی داخل باتری می شود. همچنین می تواند باعث تبخیر آب از الکترولیت مایع باتری شود. نتیجه؟ کاهش ظرفیت باتری، ضعف در راه اندازی موتور و در نهایت عمر باتری کمتر.

نکته 2: باتری خود را تست کنید مطمئن شوید که باتری شما برای ماه های گرم تابستان آماده است. یک تست ساده پنج دقیقه ای باتری رادریافت کنید تا مطمئن شوید باتری شما گرما را شکست می دهد. از یافتن نمایندگی ها برای یافتن مکان نزدیک به خود برای تست باتری 100 آمپر سوزوکی استفاده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز