خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین:

جریان سازی و گفتمان سازی یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۵۹۳

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: جریان سازی و گفتمان سازی یکی از برنامه‌های جدی دانشگاه است که دانشگاه باید مرجع آن در جامعه باشد و قطعا یکی از حلقه‌های اساسی این گفتمان‌سازی دانشجویان هستند.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه نشست آموزشی و بیستمین دوره انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در سالن اجتماعات پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

سید علی قاسم‌زاده در این مراسم گفت: برای دانشگاه امام (ره) طبق مصوبه مجلس ماموریت ویژه‌ای تعریف شده که باتوجه به حوزه فعالیت بین المللی، امیدواریم این دانشگاه در دولت سیزدهم به ریل اصلی خود بازگردد و در سطح جهانی نماد و مظهر آموزش عالی، پیشرفت و توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تاکید براینکه ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف توانایی و استعدادهای ایران را به جهان معرفی کنیم، بیان کرد: قزوین شهر متمدنی است ‌و در قلمروهای جغرافیایی و فرهنگی ایران اسلامی بیشترین اثرگذاری را در دوران مختلف تاریخ به ویژه پس از انقلاب دارد.

قاسم‌زاده ادامه داد: قطعا یکی از حلقه‌های اساسی این گفتمان‌سازی دانشجویان هستند که در حوزه‌های فرهنگی، ایثارگرانه پا به میدان گذاشته و با ارائه مطالب علمی و با رویکرد آکادمیک جامعه را به سوی سوددهی و حقایق موجود در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هدایت می‌کنند.

رئیس دانشگاه معین استان قزوین تاکید کرد: اعتقاد داریم دانشجو قشر روشنفکر و آگاهی است که بر آن است تا صادقانه با مسائل مواجه شود و مدیران مسئول و سردبیران نشریات در این حوزه می‌توانند بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: ایران در حوزه‌های مختلف دستاوردهایی دارد که باید به جهان ابلاغ شود؛ ما باید هویت دانشگاهی خود را بروز داده و ارتقا دهیم، اعتقاد ما این است که به کمک شما دانشجویان می‌توانیم در قالب جهاد تبیین دستاوردها را توسط نشریات علمی، در محیط دانشگاهی به جامعه منتقل کرده و مردم را از دستاوردها مطلع کنیم.

رئیس دانشگاه امام(ره) تاکید کرد: توسعه فرهنگی باید در دانشگاه ایجاد شود، ما عرصه فعالیت دانشجویی را عرصه‌ای برای مشارکت جمعی دانشجویان و تمرینی برای ورود به عرصه‌های کلان می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز