خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری قزوین:

تورم آسیب‌های اجتماعی یک زنگ هشدار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۵۸۱

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با اشاره به مشکلاتی همچون حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابانی بیان کرد: به رغم بودجه مطلوب تخصیص یافته به دستگاه‌های متولی امر، متاسفانه ما در کف جامعه شاهد تورم آسیب های اجتماعی هستیم و این یک زنگ هشدار و نشان از ضعف در عملکرد دستگاه‌های مسئول دارد.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در جلسه‌ای که به منظور هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه مسائل اجتماعی، سیاستگذاری، برنامه ریزی صحیح و اقدام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: در حوزه کنترل، کاهش و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی 22 دستگاه در استان وظیفه دارند که متاسفانه آنطور که باید در هدفگذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های عملیاتی هماهنگ نیستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه تقویت مداخلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی موجب تقویت و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود، افزود: با اقدامات سطحی، موازی کاری و جزیره‌‌ای نمی‌توان به کاهش این آسیب‌ها امیدوار بود و باید با یک فهم عمیق، درست و مشترک از مقوله آسیب‌های اجتماعی همه نهادها در این عرصه باهم بسیج شوند.

این مقام قضایی استان فقدان نقشه راه و برنامه واحد را علت ضعف دستگاه‌ها در این حوزه دانست و ادامه داد: برخی دستگاه‌ها یا برنامه و راهبرد مشخصی در خصوص مسائل اجتماعی ندارند  و یا اینکه دارای برنامه عمیق و اساسی در این حوزه نیستند.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌توان بدون توجه به بحث اشتغال و مسکن به مبارزه با آسیب‌های اجتماعی امیدوار بود؛ افزود: زنان بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان کار و خیابانی صدای بی صدای جامعه هستند، اینکه خدمات ارائه شده به این قشر از جامعه از سوی بهزیستی یا کمیته امداد و یا نهادهای دیگری صورت گیرد تفاوتی نداشته و هر دستگاهی به فراخور مسئولیت اجتماعی خود وظیفه دارد تا به نحوی بار سنگین زندگی از دوش اقشار محروم جامعه برداشته شود و همواره توانمندسازی گروه‌های در معرض خطر باید مدنظر متولیان امر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز