خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری قزوین:

پیشگیری از وقوع جرم در اولویت دستگاه قضا قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۱۰۰

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: باید توجه داشت که دستگاه قضایی صرفا اقدامات سلبی و برخورداری ندارد و در راستای پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی هم قدم برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فولیان در حاشیه افتتاح دفتر حمایت از کودکان، زنان و خانواده دادگستری استان که صبح امروز برگزار شد، گفت: این مرکز در راستای پیشگری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه و با رویکرد اجتماعی فعالیت خواهد داشت و شناسایی و پاسخ به نیازهای کودکان در معرض خطر و زنان بی سرپرست با همکاری سایر نهادها پیگیری می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین ادامه داد: نیازهای شناسایی شده یا به صورت مستقیم و یا با ارجاع به نهادهای حمایتی پیگیری  حل خواهند شد و خدمات مشاوره‌ای  حقوقی و حمایتی به این افراد ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد:  باتوجه به اهمیت خانواده لازم است در  راستای حفظ ارکان خانواده قدم برداریم، نیازهای افراد جامعه را بشناسیم و متناسب با آن‌ها پاسخ داده و اقدام فوری داشته باشیم.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: باتوجه به اینکه کودکان ممکن است با رفتار اشتباه به سمت بزه کشیده شوند، مداخله فوری و حمایتی صورت می‌گیرد تا بتوانیم با چالش‌ها مقابله کرده و تهدیدها را برطرف کنیم.

فولیان گفت: این دفتر از مهر ماه فعالیت داشته و 108 نفر به آن مراجعه داشته و 50 نفر انواع خدمات را دریافت کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز