خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان:

پیشگیری از وقوع جرم با برنامه‌ریزی دقیق و تخصصی امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۶۹

اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم با برنامه‌ریزی‌های تخصصی و دقیق می‌تواند با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه همه زمینه‌های ارتکاب جرم در جامعه را مسدود کند

کرمان - ایلنا: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: یکی از قوی‌ترین ابزار‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی، اجتماعی و استفاده از هنر و رسانه‌ها است از این رو با تولید فیلم و انیمیشن‌های پیشگیرانه قصد داریم سطح آگاهی‌های عمومی جامعه را بالا ببریم.

به گزارش ایلنا ازکرمان وی بیان کرد: سیزدهمین کلیپ پیشگیری از وقوع جرم با موضوع(قوانینن بین موجر و مستاجر) توسط معاونت اجتماعی کرمان تولید شده و هم اکنون در سایت این معاونت به آدرسwww. kermanpishgiri. ir قابل مشاهده و دریافت است.

این مقام قضایی تصریح کرد: می‌توان با نمایش دادن این فیلم‌ها در رسانه‌ها و استفاده از فضای مجازی و سایبری و حتی تلفن‌های همراه آگاهی‌های عمومی را نسبت به جرائم بالا برد.

وی در ادامه افزود: ساخت فیلم‌های کوتاه و انیمیشن‌های پیشگیری با استفاده از واقعیت‌های پرونده‌های مختلف می‌تواند در ارتقاءآگاهی مردم نقش به سزایی داشته باشد.

معاون اجتماعی دادگستری استان ابراز داشت: امید است با آسیب‌شناسی برخی از جرایم و بالا بردن سطح آگاهی جوانان و خانواده‌ها با برنامه‌ریزی‌های اصولی و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود فرهنگی، اجتماعی بتوان پیشگیری از جرم را به عنوان یک اندیشه در اولویت قرار داد تا شرایطی فراهم شود که همه شهروندان نیز پیش از انجام هر اقدامی با رویکرد تخصصی تدابیر پیشگیرانه را در دستور کار خویش قرار دهند به طوری که در جامعه شاهد کنترل جرم و مهار آسیب‌های اجتماعی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز