خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

بیش از پنج هزار کودک دارای اختلال شنوایی تحت پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۳۵۷

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: پنج هزار و ۳۹۳ کودک که دارای اختلالات شنوایی شامل کم شنوایی و ناشنوایی هستند تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دهباشی‌پور با اشاره به اختلالات شنوایی گفت: کودکانی که دارای اختلالات شنوایی هستند در چهار گروه دارای اختلال خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید قرار دارند و براساس غربالگری‌های صورت گرفته یک‌هزار کودک دارای ناشنوایی مطلق هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: غربالگری شنوایب در سنین سه تا پنج سال در شناسایی و اقدام به موقع برای درمان اختلالات شنوایی اهمیت بالایی دارد، همچنین غربالگری در نوزادی هم انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: نوزادان در بدو تولد در بیمارستان‌ها مورد غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند و افراد مشکوک برای بررسی تخصصی به مراکز ارجاع می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری غربالگری برای ۷ هزار و ۵۰۰ نوزاد انجام شد که از این تعداد ۴۰ نوزاد مشکوک به اختلال شنوایی شناسایی شدند.

وی یادآور شد: دریافت سمعک و کاشت حلزون و استفاده از خدمات توانبخشی شنوایی از اقداماتی است که توسط بهزیستی برای افراد دارای اختلال شنوایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز