خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان:

حوزه درمان بهزیستی قزوین به حدود دو ملیارد اعتبار نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹۵۳

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته در حوزه خدمات موردی 24 میلیارد و 500 میلیون به ازای بیش از 16 هزار درخواست هزینه کردیم و امسال باتوجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه درمان به یک و نیم تا دو میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دهباشی‌پور در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد، گفت: در حوزه جامعه هدف یک تفکیک معلولیتی و یک تفکیک افراد داریم و در مجموع 27 هزار و 295 نفر تحت پوشش حوزه معلولیت قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: یک‌هزار و 845 نفر در آبیک، 896 نفر در آوج، 5 هزار و 269 نفر در البرز،2 هزار و 784 نفر در بوئین زهرا، 4 هزار و 11 نفر در تاکستان و 12 هزار و 384 نفر در قزوین افراد دارای معلولیت تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: رشد جامعه هدف در قزوین بیشتر از سایر استان‌ها است، شهرستان البرز به دلیل مهاجر پذیر بودن و شهرستان تاکستان به دلیل رواج ازدواج فامیلی هم دارای رشد بیشتر هستند.

دهباشی‌پور بیان کرد: 5 هزار و 442 معلول شنوایی، 5 هزار و 315  معلول بینایی، 11 هزار و 642 معلول جسمی و حرکتی، 6 هزار و 915 معلول دهنی، 2 هزار و 92 نفر با اختلال روانی، 5 هزار و 948 معلول در حوزه صوت و گفتار، 2 هزار و 460 نفر در جوزه سالمندی و 508 نفر در حوزه ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند.

این مسئول افزود: در حوزه مراکز توانبخشی شبانه روزی، مراکز ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و خلانه‌های کوچک 35 مرکز فعال داریم.

دهباشی‌پور اظهار کرد: به‌رغم رشد جامعه هدف، چارت متخصصین در بهزیستی افزایش نیافته و همچنان کمبود نیرو داریم و اگر مراکز خصوصی ما نبود، امکان برآوردن نیازها وجود نداشت.

وی ادامه داد: صرفا دو متخصص کاردرمانی ذهنی در استان قزوین داریم و در این حوزه هم با کمبود مواجه هستیم و درمجموع قزوین استانی برخوردار نیست.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: هرجا موضوع خیریه‌ها مطرح می‌شود چند گروه مهم مانند درمان، اشتغال، آموزش و دینی مطرح می‌شوند اما خیرین از آثار این موارد و اولویت بندی آگاهی ندارند و معمولا راضی نیستند، نبود دانش تخصصی هم یکی از موارد مطرح در این حوزه است و نیاز داریم آگاه سازی برای خیرین صورت گیر تا نسبت به اولویت بندی‌ها و نتایج هر حوزه اطلاع داشته باشند.

پیگری عقد قرارداد با گیلان برای کاشت حلزون

وی عنوان کرد: صنایع در استان‌هایی که صنعتی است باید مکلف شوند درصدی از آورده‌ها را برای کاهش آسیب‌ها هزینه کنند و نیاز داریم این موضوع به مطالبه‌گری عمومی تبدیل شده و قانون برای آن تصویب شود.

وی بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه کاشت حلزون به دنبال تفاهم‌نامه هستیم که عملی شدن آن مزایای مختلفی را به همراه خواهد داشت، منبع آموزشی در اختیار استان قرار خواهد گرفت و از انواع پروتز‌ها استفاده می‌شود و افراد پشت نوبت باقی نمی‌مانند.

دهباشی‌پور ادامه داد: 508 حق پرستاری به صورت ماهانه برای ضایعه‌های نخاعی پرداخت می‌شود و 774 مورد هم به سایر موارد تخصیص می‌یابد که البته تعداد بیشتر از این‌ها است و حدود 22 هزار نفر مستمری‌بگیر داریم.

وی اظهار کرد: 2 هزار و 100 پرونده انجام شده در حوزه کمیسیون تشخیص معلولیت داریم و 60 معافیت سربازی داریم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: یارانه و تعرفه مراکز غیردولتی از مواردی است که درحال حاضر مطرح است که هنوز مصوب نشده است که قرار است تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: در حوزه بیماران روان با این مشکل مواجه هستیم که داروها خارج از پوشش بیمه قرار دارد و هزینه درمان‌ها هم افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در هزینه‌های ودیعه مسکن هم کمبود داریم و طبق آخرین آمار 96 نفر در نوبت قرار دارند که البته این میزان درحال حاضر افزایش یافته است. 

دهباشی‌پور بیان کرد: حدود 110 خانواده دو معلولی داریم که بخشی از آن‌ها برای مسکن ثبت نام کرده‌اند و 99 مسکن را امسال واگذار کرده‌ایم و 10 میلیارد تومان برای مسکن درنظر گرفته شده است که درصورت تخصیص تمام تعهدات عملی می‌شود.

وی گفت: در حوزه بیمه 7 میلیارد و 550 میلیون اعتبار داریم و بیش از 5 میلیارد برای جبران کار معلولین نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز