خبرگزاری کار ایران

هفت هزار قزوینی تحت پوشش خدمات مشاوره‌ای ترک اعتیاد قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۷۹۳

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در استان قزوین در مجموع هفت هزار نفر در کنگره 60 و "انجمن NA" از خدمات درمانی و مشاوره‌ای استفاده می‌کنند و فعالیت این انجمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی رحمانی در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد که صبح امرزو در استانداری برگزار شد، گفت: در مبارزه با اعتیاد به مشارکت تمام دستگاه‌ها و مردم نیاز داریم و موفقیت در مبارزه با اعتیاد که دشمن هم برای آن برنامه دارد، باید همه پای کار باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر طبق آمارهای رسمی بیش از دو میلیون معتاد در کشور شناسایی شده‌‎اند که این میزان در آمارهای غیررسمی بیشتر است.

وی عنوان کرد: در درمان معتادان باید نگاه علمی و درمانی داشت و از ظرفیت همسالان بهره برد؛ چرا که افراد همسالان در گرای یا عدم گرایش افراد به اعتیاد نقش  دارند.

این مسئول ادامه داد: با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و همچنین رسانه‌ها می‌توان زمینه بازگشت سریع‌تر افراد دارای اعتیباد به جامعه را فراهم کرد.

رحمانی ادامه داد: درحال حاضر شاهد کاهش سن اعتیاد و گرایش 30 درصدی بانوان به سیگار و قلیان هستیم که نگران کننده است و و از این رو باید با فعالیت رسانه‌ای و علمی خانواده‌ها را نسبت به پیامدهای اعتیاد آشنا کرد.

وی با اشاره به ظرفیت خیران در مبارزه با اعتیاد گفت: با استفاده از ظرفیت خیرین در تاکستان و کمک 15 میلیارد ریالی، مرکزی برای نگهداری معتادان فراهم شد و تاکنون 45 نفر در آن پذیرش شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ادامه داد: برای فعالیت انجمن مکان‌هایی که از ظرفیت لازم برخوردارز هستند به صورت موقت و یک تا دو ساله در اختیار انجمن قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز