خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۹۹۸

مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران امروز برگزار شد.

توسعه بومی‌سازی تکنولوژی در صنعت آهن و فولاد / استقبال بی‌نظیر فولادسازان از سازندگان داخلی

دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:

جشنواره بومی‌سازی از ۶ سال پیش شروع شد و هر سال مطابق نظرسنجی‌ها سطح کیفی بومی‌سازی ارتقا پیدا کرد. در هر دوره از جشنواره شاهد انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه های بسیاری هستیم. در این حوزه هم داخلی‌سازی و مهندسی معکوس و هم مهم‌تر از مورد اول، بومی سازی تکنولوژی داریم و احیایی مستقیم بهترین مثال آن است.

هم اکنون ۸۵ درصد از تأمین داخلی است و شاید دو یا سه مورد همانند کک سوزنی نیاز به واردات داشته باشد و آن هم اقدا لازم برای رفع نیاز صورت گرفته است. البته برخی موارد از منظر اقتصادی توجیهی ندارد.

جشنواره و نمایشگاه‌هایی این چنینی کمک به شفافیت و رونمایی از تحولات بومی‌سازی دارد. از زمانی که اولین دوره نمایشگاه برگزار شد برخی از شرکت‌ها قادر به پاسخ‌گویی به مشتریان نبودند.

محمد رضا موثقی‌نیا، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:

اگرچه توسعه خوبی را در زنجیره فولاد شاهد بودیم، اما این سهم در عرصه جهانی قابل ارتقا است. بومی‌سازی و خودکفایی فعلی بدون تحریم محقق نمی‌شد و آمارها حاکی از آن که ۱.۷ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.

امید است بتوانیم از ظرفیت کامل زنجیره فولاد استفاده کنیم و گامی برای توسعه زنجیره فولاد برداریم تا سهم این صنعت در اقتصاد افزایش پیدا کند.

در برنامه سال آینده دولت هموارسازی صورت گرفته تا فعالان صنعت فولاد بتوانند به بهترین نحوه به فعالیت خود مشغول باشند.

امروزه حدود ۱۰ درصد از فولاد خام تبدیل به فولادهایی آلیاژی می‌شود و امید است با توسعه شرکت های دانش بنیان به جذب نخبگان در صنعت فولاد و صنایع معدنی بپردازیم.

از ۸ شرکت سازنده و دانش بنیان برتر زنجیره آهن و فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ در افتتاحیه پنجمین جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران در برج میلاد تقدیر شد:
۱- انجمن ملی علوم و فنون لیزر ایران
۲- شرکت دانش بنیان پژوهش و نوآوری فرتاک ایرانیان
۳- شرکت تابان نیرو
۴- شرکت ایران ترانسفو
۵- شرکت آرین کلید پارس
۶- شرکت ریخته گری اصفهان
۷- شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر( تافکو )
۸- شرکت پترو سازه میهن

در افتتاحیه پنجمین جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در برج میلاد برگزار شد؛ از مهندس اسداله فرشاد (رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، مدیرعامل سابق آهن و فولاد غدیر ایرانیان و عضو سابق هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران) به عنوان چهره‌های برتر توسعه‌گرای زنجیره آهن و فولاد تقدیر شد.

در افتتاحیه پنجمین جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران در برج میلاد از ۵ چهره تأثیرگذار توسعه بومی‌سازی، ساخت داخل و فناوری زنجیره آهن و فولاد تقدیر بعمل آمد.

▪️مصطفی عطایی‌پور (معاون خرید فولاد مبارکه اصفهان)
▪️مهدی نصر آزادانی (معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان)
▪️محمد مهدی شریف شادیله (مدیر فولادسازی فولاد خوزستان)
▪️محمدحسین ثقفی (معاون برنامه‎ریزی و توسعه ذوب آهن پاسارگاد)
▪️سید محمد موسوی (معاون بهره‌برداری آهن و فولاد ارفع)

مدیرعامل فولاد خوزستان: توجه به تولید اقتصادی در حوزه بومی‌سازی/ همراه سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان هستیم

امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان در افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد:

تولید صنعت فولاد از ۱.۸ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن تولید رسیده است و در عرصه جهانی رتبه ۱۰ تولید را با وجود مشکلات عدیده حفظ کرده است. نکته‌ای که باید در جشنواره فولاد به آن توجه داشت واژه پایداری، فولاد سبز، بومی سازی است اما تولید اقتصادی در این حوزه اهمیت زیادی دارد و در کنار تمام مفاهیم معنا پیدا می‌کند.

در تلاش هستیم که بحث تقویت داخلی سازی گسترش پیدا کند و همچنان همراه سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان در گروه فولاد خوزستان هستیم.

امید است جشنواره فولاد ارزبری را به حداقل برساند. همچنین در روزهای سخت صنعت فولاد باید نگاه ویژه به صنعت فولاد شود.

کاهش قابل توجه ارزبری صنعت فولاد با رویکرد بومی‌سازی داشته‌ایم ‌و صنعت فولاد ۶ میلیارد دلار ارزی آوری داشته است اما امروز تاب‌آوری این صنعت مطرح است و شاهد هجمه‌ها و فشارهای زیادی به صنعت هستیم.

اطلاعیه دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران پیرامون ثبت‌نام، ساعت بازدید، جزئیات مراسم افتتاحیه و اختتامیه

دبیرخانه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر و نسبت به سؤالات مخاطبان اطلاع رسانی کرد:

ضمن سپاس از استقبال جامعه آهن و فولاد کشور، شرکت های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی از این رویداد متمایز ملی و در راستای پاسخ به سؤالات مخاطبان گرامی، موارد زیر را به اطلاع می‌رساند:

آخرین مهلت ثبت‌نام جهت حضور در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، روز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ می‌باشد. بدیهی است حضور در این مراسم، مستلزم ثبت نام و صدور کارت ورود است. این مراسم صبح روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه با حضور تولیدکنندگان، مقامات و مسئولین ذیربط برگزار می‌شود و شامل میز تعمیق ساخت داخل جهت انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای شرکت‌های فولادی و معدنی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان، اهدای جایزه ملی فولاد ایران به برگزیدگان و تقدیر از چهره‌های تأثیرگذار زنجیره آهن و فولاد ایران و … است.

بازدید از نمایشگاه جامع ارائه فرصت‌های بومی‌سازی و ساخت داخل در زنجیره آهن و فولاد که از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌گردد، برای عموم رایگان و آزاد می‌باشد. ساعت بازدید از این نمایشگاه، از ۹ صبح تا ۴ بعداز ظهر است.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران نیز پنج شنبه ۲۱ دی ماه از ساعت ۱۵ در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزار می‌شود. عمده زمان این مراسم به تقدیر از شرکت‌های دانش بنیان و سازنده برگزیده زنجیره آهن و فولاد اختصاص خواهد داشت.

شایان ذکر است پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران و به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایمیدرو، شرکت های بزرگ فولادی و معدنی و سازندگان و شرکت های دانش بنیان مطرح داخلی برگزار می‌شود.

ثبت نام جهت حضور در جشنواره ملی فولاد ایران:
۰۲۱-۸۸۵۵۱۷۰۱-۴ داخلی ۳۳۷

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز