خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

صدور ۹۵۰ مجوز تحقیق و توسعه در شهر صنعتی اصفهان کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۲۷

در سال جاری تنها حدود ۹۵۰ مجوز تحقیق و توسعه، خدمات فنی مهندسی و پژوهشی در صنعتی ترین استان کشور یعنی استان اصفهان صادر شده است.

ایلنا: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، در همایش تجلیل از واحدهای بر‌تر حوزه تحقیق و توسعه استان اصفهان در سال ۹۱، گفت: تعداد مجوز تحقیق و توسعه صادر شده در استان اصفهان ۱۶۱ عدد، گواهی تحقیق و توسعه ۱۰۶ عدد، مجوز فنی مهندسی۱۴۸ عدد، جواز فنی مهندسی ۴۵۶ عدد، جواز پژوهشی ۴۴ عدد و مجوز پژوهشی ۳۴ عددبوده استیعنی تنها حدود ۹۵۰ مجوز تحقیق و توسعه، خدمات فنی مهندسی و پژوهشی در صنعتی‌ترین استان کشور یعنی استان اصفهان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی تاکید کرد: در شرایط کنونی که صنایع دوران سختی را می‌گذرانند، باید به پژوهش توجه ویژه نشان بدهند و ما در یک جامعه صنعتی به پژوهش و تحقیق نیازمندیم.

سهل آبادی با بیان اینکه طبق گفته معاون پژوهش وزیر علوم، ۱۲۶میلیون دلار بودجه پژوهشی پیش بینی شده ودر برنامه پنجم توسعه، تاکنون تخصیص داده نشده است، ادامه داد: اگر این مبالغ هزینه شوند، بسیاری از مسایل صنایع مانند وجود ضایعات در صنعت سنگ و… حل می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ میلیون دلار هم در ردیف متفرقه برای طرح‌های کلان مصوب شورای علوم، تحقیقات و فناوری از محل فروش نفت در نظر گرفته شده که تحقق نیافته است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: اجرای این طرح به خودی خود مسئله نیست اما اگر بدون برنامه صورت بگیرد و حامل‌های انرژی گران شوند به طوری که مثلا شیب صعودی آن نامشخص باشد، به تولید ضربه خواهد زد.

سهل آبادی در ادامه با بیان اینکه بعد از انتخابات به امید و نشاط رسیده‌ایم، اظهار کرد: الان جامعه در انتظار به سر می‌برد و اگر این انتظار به سمت منفی برود خطرناک خواهد بود.

وی با انتقاد از صدور بدون برنامه مجوزهای صنعتی گفت: این کار باعثمی‌شود کیفیت محصولات پایین بیاید. وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان، مسایلی است که در استان حل شدنی هستند و مربوط به تحریم‌ها نیست.

گفتنی است واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب به عنوان نمونه کشوری، واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های صنایع ریخته‌گری، چدن سازان، دنا ماشین قطب، گلتاش، فرمان خودرو، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، پایا رزین، گز سکه، آرد جرعه، صنایع نساجی فرش فرخ سپهر کاشان، فولاد مبارکه، تهیه و تولید مواد معدنی واحد طلای موته، سیمان اصفهان و سپاهان باطری به عنوان نمونه استان اصفهان، شرکت‌های فراکوش سپاهان و مهندسی کاشفان نیل فام به عنوان واحدهای پژوهشی نمونه استانی و شرکت‌های ناظران یکتا، فولاد تکنیک، آریا کیفیت پارس، نواندیش صنعت سپاهان به عنوان واحدهای فنی و مهندسی نمونه استانی انتخاب شدند که در پایان مراسم از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز