خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پیام رسان گپ:

قطع شدن اینترنت برای هیچکس خوب نیست/ اتصال گپ به سه کشور دیگر در سال جاری/ تماس تصویری گپ رمزنگاری شده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۳۰۴

مدیرعامل پیام رسان گپ قطعی اینترنت را غیرمطلوب و متناقض با صلاح کسب و کارهای اینترنتی دانست و عنوان کرد: پیام رسان گپ در زمان قطعی اینترنت سعی کرد با وجود امکانات کم بهترین کیفیت دسترسی را در اختیار کاربران قرار دهد. با قطع شدن دسترسی به سرویس های خارجی، پیام رسان‌ها و سایر پروژه‌های ایرانی مثل نقشه‌ها مورد توجه مردم قرار گرفتند. اکثر پروژه و ازجمله پیام رسان گپ توانستند در این روزها میزبان چند صد هزار نفر کاربر جدید باشند اما مورد مهم آن است که آیا پیام رسانهای داخلی هم با قطعی اینترنت موافق هستند یا خیر؟

 مهدی انجیدنی مدیرعامل پیام رسان گپ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد قطعی اینترنت گفت: قطع شدن اینترنت برای هیچکس خوب و جذاب نیست و ما نیز مثل سایرین مشکلات زیادی در این روزها با قطعی اینترنت داشتیم و واقعا امیدوارم هیچ زمان در کشورمان شرایطی پیش نیاید که مسوولین مجبور به قطع اینترنت شوند.

وی افزود: نه تنها قطعی اینترنت برای کسب و کارهای اینترنتی به صلاح نیست بلکه برای پیام رسانهای داخلی یک تهدید است همانطور که ما از فیلترینگ تلگرام هیچ وقت دفاع نکردیم و حتی آن را محکوم کردیم قطعی اینترنت را هم به صلاح نمی دانیم.

انجیدنی در پاسخ به این سوال که در زمان قطعی اینترنت کاربران پیام‌رسان گپ به چه میزان رسیده‌اند؛ گفت: ما در گپ به مرز ۵ میلیون کاربر نزدیک شدیم.

وی در مورد مشکلات قطعی این پیام رسان گفت: آماده نبودن زیرساخت‌های داخلی کشور به شدت سختی قطع بودن اینترنت را چند برابر کرد اما  تیم های فنی گپ تمام تلاش خود را به کار بستند تا پایداری پیام رسان و خدمات آن در این مدت در شرایط مطلوبی حفظ شود، البته ایراداتی در زیرساخت ارتباطی کاربران وجود داشت که برخی کاربران در ساعت‌هایی با اختلال مواجه می‌شدند، اما این موارد مقطعی بود و سرویس به صورت کلی در این مدت پایدار بود.

انجیدنی در مورد مهاجرت مجدد کاربران پیام رسان گپ بعد از وصل شدن اینترنت به پیام‌رسان‌های خارجی گفت: به الطبع  چون اکثر دوستان و گروه‌ها در پیام رسان‌های خارجی بودند، قاعدتا بعد از وصل شدن اینترنت، به پیام رسان خارجی باز می گردند، اما این قطعا به معنی عدم فعالیت در پیام رسان ایرانی نیست.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می کنیم درصدی از کاربران دیگر فعال نباشند، اما بخش قابل توجه‌ای از کاربران در نظرسنجی که انجام شد، با توجه به ویژگی‌های بومی پیام رسان‌های داخلی، همچنان در پیام رسان ایرانی و در کنار پیام رسان خارجی حضور خواهند داشت.

مدیرعامل پیام رسان گپ با اشاره به برنامه های آینده این پیام رسان گفت: برای مخاطبین گپ هدف و برنامه های مختلفی را به صورت مرتبط در نظر داریم، از خدمات جدیدی که هر روزه به مجموعه خدمات گپ اضافه می شود تا قابلیت های جدید مثل تماس تصویری رمزنگاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز ما در آینده بر روی گسترش بین المللی گپ است و در این مسیر کارهای مختلفی را شروع کرده ایم، در سال جاری امیداریم حداقل در سه کشور دیگر گپ را به صورت جدی بتوانیم گسترش بدهیم.انجیدنی در پایان گفت: گپ در ۵ سال گذشته دائما مسیر رشد و توسعه خود را طی کرده است و همچنان نیز در این مسیر به پیش می رویم و امیدواریم این مسیر برای کاربران هم جذاب باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز