خبرگزاری کار ایران

رگولاتوری آخرین آمار شکایات از اپراتورها را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۱۹۹

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: در سال گذشته ۱۹۸هزار و ۱۵ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) درج شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، حدود ۸ درصد افزایش داشته است.

در حوزه اپراتورهای همراه، حجم شکایات همراه اول و رایتل به ترتیب، 10 و 14 درصد افزایش و حجم شکایات ایرانسل 7 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره‌داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، در گزارشی که امروز شنبه 26 فروردین 1402 اعلام کرده، آماری از تعداد گزارش‌های ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، مربوط به سال 1401 و مقایسه آن با سال 1400 را مطرح کرده است.

طبق این آمار، در سال گذشته تعداد ۱۹۸هزار و ۱۵ شکایت در سامانه 195 به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 1400، افزایش 8 درصدی داشته است. بیشترین شکایت‌ها مربوط به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها بوده که با رشد 17 درصدی نسبت به سال ماقبل، موجب ثبت 107هزار و 993 شکایت از شرکت مخابرات ایران شده است. این شکایات در پنج استان تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان بیشترین تعداد را داشته و موضوعات آن مرتبط با مواردی شامل قطع ارتباط، عدم تامین کابل سرقت شده، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت نام شده، عدم جمع آوری سرویس و تاخیر در نصب و راه اندازی سرویس بوده است.

طبق اعلام قره‌داغی، دومین حوزه پر شکایت در سامانه 195 در سال 1401، حوزه تلفن‌همراه بوده است که ۴۹هزار و ۳۱۱ مورد را به خود اختصاص داده است. در این میان سهم همراه اول از شکایات ثبت شده ۳۲هزار و ۸۲۹ شکایت، سهم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ۱۲هزار و ۲۸۲ شکایت و سهم رایتل ۴ هزار و ۱۰۲ شکایت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همراه اول حدود ۱۰ درصد و رایتل حدود ۱۴ درصد افزایش و در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

شکایات پرتکرار مطرح شده در حوزه تلفن‌همراه شامل قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل، عدم امکان ارسال و یا دریافت پیامک، عدم دسترسی به اینترنت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، دریافت پیامک تبلیغاتی، تخلیه سیم‌کارت و ... بوده است که در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و فارس، بیشترین تکرار را داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز