خبرگزاری کار ایران

عرضه خدمات گسترده عامل اقبال کاربران از اپلیکیشن‌های داخلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۰۰۱

زمانی خدمات و امکانات کم شبکه‌های اجتماعی داخلی یکی از دلایل اصلی عدم تمایل کاربران ایرانی در استفاده از این شبکه‌های اجتماعی بود بنابراین مدیران اپلیکیشنها اقدام به ارتقاء خدمات خود نمودند.

به گزارش ایلنا، درست همین چندسال پیش بود که یکی از دبیران فضای مجازی علت موفق نبودن شبکه‌های اجتماعی داخلی را برداشته نشدن گام‌های خوب و محکم در ابتدای کار بخصوص از نظر فنی نامید. اتفاقی که در مقابل آن را دلیل اصلی موفقیت شبکه‌های اجتماعی خارجی دانستند. از طرف دیگر در همان سالها خدمات و امکانات کم شبکه‌های اجتماعی داخلی یکی از دلایل اصلی عدم تمایل کاربران ایرانی در استفاده از این شبکه‌های اجتماعی بیان شد. بر همین اساس عرضه خدمات گوناگون در بستر شبکه‌های اجتماعی یکی از عواملی بود که می‌توانست اقبال کاربران ایرانی را به خود جلب کند. بنابراین بسیاری از مدیران این شبکه‌های اجتماعی درپی ارائه خدمات و امکانات گوناگون در اپلیکیشن‌های خود بودند.

ایجاد بستر پرداخت الکترونیکی یکی از راه‌هایی بود که میتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند از طرف دیگر به دلیل آنکه شبکه‌های اجتماعی خارجی امکان ارائه سرویس‌های بومی را به کاربران ایرانی ندارند عرضه این خدمت می‌توانست با استقبال کاربران ایرانی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی همراه باشد.

بر همین اساس شبکه‌های اجتماعی داخلی حتی در زمانی که محدودیتهای کمتری بر شبکه‌های اجتماعی خارجی حاکم بود نیز اقدام به ارتقاء کیفیت و خدمات اپلیکیشن‌های خود نمودند و توانستند در کنار عرضه خدمات ارسال و دریافت پیام، صوت و فایلها و غیره ... خدمت دیگری مانند ایجاد بستر خدمات بانکی غیرحضوری نیز ایجاد کنند. چرا که در دنیای امروزی بانکداری، استفاده از صنایع نوین در بانکداری الکترونیک غیرقابل انکار بوده و روزبه روز گسترده‌تر می‌شود. بنابراین ارائه خدمات الکترونیک بانکداری در اپلیکیشن‌های پیام رسان داخلی می‌توانست توجه کاربران ایرانی را جلب نماید. اتفاقی که در برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی نظیر « روبیکا» رخ داد و توانست با متنوع سازی خدمات خود توجه کاربران داخلی را به خود جلب نموده و تاکنون بیش از 30 میلیون کاربر داشته باشد. این درحالی بود که در سالهای گذشته جذب میلیونی کاربران در اپهای ایرانی یک رویا برای مدیران این نرم افزارها بود و گاه آن را آمار و ارقام فضایی قلمداد می‌کردند. چراکه عدم توانایی مدیریت کاربران در زمانی که تعداد آنها به یک میلیون می‌رسید از مشکلات و یا به اصطلاح باگهایی بود که شبکه‌های اجتماعی داخلی را با چالش روبه‌رو کرده بود. برهمین اساس دستیابی به کاربران میلیونی از رویاهای دست نیافتنی مدیران شبکه‌های اجتماعی ایرانی بود. اما اکنون با مشاهده تعداد کاربران برخی اپلیکیشن‌های داخلی مانند روبیکا مشاهده می‌شود که دستیابی به کاربران میلیونی نه تنها یک رویا نبود بلکه محقق شد. چراکه پس از اعمال محدودیت‌ها و سانسورها در بستر اینترنت کشور در ماه‌های اخیر بسیاری از کاربران ایرانی که از نرم افزارهای پیام رسان داخلی استفاده می‌کردند به خدمات و کیفیت آن پی‌برده و آن را بستر خوبی برای برقرار ارتباطات اجتماعی نام می‌برند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز