خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید:

وجود آتشکده‌های بسیار در اطراف ایران/سرنوشت «راک»از کوروش یغمایی تا کاوه آفاق+صوت/باید سعی کنیم فرهنگمان به بهشت زهرا نرود/صحبت‌های وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم درباره شمس و مولانا

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۰۹

گفتگو با استاد دانشگاه دولتی ورشو درباره وجود آتشکده‌های متعدد در سرزمین‌های مجاور ایران کنونی، گزارش تحلیلی از وضعیت موسیقی راک در ایران، گفتگو با محمد فیلی درباره ایفای نقش شمر در سریال مختارنامه، برگزاری سمپوزیوم گردشگری پایدار با همکاری ایران و اتریش، مراسم تشییع حمید سهیلی، صحبت‌های وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم درباره شمس و مولانا از جمله مطالبی است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا به انتشار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با استاد دانشگاه دولتی ورشو درباره وجود آتشکده‌های متعدد در سرزمین‌های مجاور ایران کنونی، گزارش تحلیلی از وضعیت موسیقی راک در ایران، گفتگو با محمد فیلی درباره ایفای نقش شمر در سریال مختارنامه، برگزاری سمپوزیوم گردشگری پایدار با همکاری ایران و اتریش، مراسم تشییع حمید سهیلی، صحبت‌های وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم درباره شمس و مولانا از جمله مطالبی است که روز چهارشنبه سوم مهرماه در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا به انتشار رسیده است.

آتشکده‌های بسیاری اطراف ایران هست که نشان‌دهنده نفوذ تاریخی ایران در منطقه است

پروفسور باربارا کایم، باستان‌شناس و استاد دانشگاه دولتی ورشو معتقد است که وجود آتشکده‌های متعدد در سرزمین‌های مجاور ایران کنونی، نشان دهنده عمق نفوذ سیاسی و فرهنگی ایران در سرزمین‌های اطرافش بوده است.

سرنوشت «راک» در ایران از کوروش یغمایی تا کاوه آفاق+صوت

«راک» یکی از گونه‌های موسیقی است که در دنیا طرفداران زیادی دارد و بسیار محبوب است؛ با این حال روند مشخص و رو به رشدی را در ایران طی نکرده و خوانندگان و گروه‌های کمی در این عرصه به فعالیت مشغولند که از میان آنها نیز تنها برخی موفق به تولید آثار ماندگار شده‌اند.

پشیمان نیستم اما دوباره شمر نمی‌شوم

محمد فیلی که در سریال مختارنامه ایفاگر نقش شمر بوده، درباره این تجربه توضیح می‌دهد: از بازی در آن نقش ناراضی نیستم اما در عین حال دوست ندارم دوباره آن نقش را در سریال دیگری تجربه کنم.

ایران به جهانیان ادبیات، هنر و شعر داده است

سمپوزیوم گردشگری پایدار با همکاری ایران و اتریش صبح امروز با حضور سفیر اتریش، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، معاون وزارت گردشگری و محیط زیست اتریش، سفیران و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

باید سعی کنیم فرهنگمان به بهشت زهرا نرود/ آیندگان فرهنگ ایران را با او به خاطر می‌آورند+عکس

مراسم تشییع حمید سهیلی مستندساز با حضور برخی هنرمندان در خانه سینما شماره دو برگزار شد.

نظر مراجع تقلید درباره فیلم مست عشق قابل احترام است اما کشور قانون دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم «شمس و مولانا» در ایران ساخته نمی‌شود و به همین دلیل مسیر اخذ پروانه نمایش را سپری نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز